Žymė
https://50000.lt/tag/
2025-10-04
„Kodėl geras troleibuso vairuotojas Vilniuje – išimtis, o ne taisyklė?
Pirmiausia dera pasakyti, kad žemiau matomi nuotrauka ir geras atsiliepimas – apie skirtingus vairuotojus.
Neseniai Judu pasiūlė įvertinti kelionių kokybę (kažkodėl naudodami ir neigiamą prieskonį turintį žodį „pranešk“).
Žinoma, abejoju, kad tuos atsiliepimus kas skaito ir kad nuo to būna kokie pokyčiai.
Kita vertus, net nelabai matau prasmę siųsti kritiką, nes to, kaip neturi būti dirbama, tiesiog per daug.
Štai nuotraukoje matomo troleibuso vairuotojas nesivargina prisijungti prie kontaktinio tinklo, nes yra tinginys – tolimesniame jo maršrute nei spūsčių, nei kliūčių nėra. Ir taip (bent savaitgaliais) elgiasi dauguma šiuos troleibusus vairuojančių – važiuoja su baterijomis, kol jos ištuštėja. Klausimas tik, o kaip jis dirbs su tuščiomis baterijomis, jei dėl nenumatytų aplinkybių teks važiuoti ten, kur kontaktinio tinklo nėra?
Apie tuos, kurie dirba principu „gazas dugnas – staiga atleidžiu“ ir „stabdis dugnas“ net nekalbu – tai beveik norma.
Privažiuoti prie bordiūro daugeliui sunku net ten, kur stotelės įvaža tvarkinga.
Naudoti pasvyrimo („kneeling“) funkciją dauguma turbūt niekad net nemėgino.
Yra tokių, kurie „tamposi“, nors pavažiuoti net pusmetrį nėra kur, yra tokių, kurie sugebės sustoti prie kiekvieno šviesoforo, yra tokių, kurie ir atsilikdami nuo ištempto grafiko, visiems keleiviams sulipus dar pusę minutės nevažiuoja… ir tai galima būtų tęsti ir tęsti.
Todėl šiandien važiuodamas 19 maršruto troleibusu (iš 2 parko!) ir matydamas tiesiog idealų vairavimą, galvojau – kaip čia nutiko, kad blogai dirbamas darbas yra norma, o gerai dirbamas stebina?
Žinoma, nusiunčiau savo teigiamą vertinimą apie šį vairuotoją, tik kažkodėl abejoju, kad tai ką pakeis.
Tas, kas dirbo gerai, taip dirbs ir toliau, o kas nemoka dirbti (arba tyčia veža taip, kad keleiviams būtų kuo daugiau diskomforto) – nepasitaisys.
Prieš kokį 10 metų lankiausi Gdynėje ir stebėjausi, kaip troleibusų vairuotojai dirba visai kitaip nei Vilniuje – nors lekia greit, keleiviai negriuvinėja, kaip sustojama net tose stotelėse, kur gatvės danga toli gražu ne ideali, kaip VISADA naudojama pasvyrimo funkcija.
Ir per susitikimą su Olgierd Wyszomirski, tuometiniu Gdynės ZKM (Zarząd Komunikacji Miejskiej, viešojo transporto tarnyba) direktoriumi, sužinojau, kad dar prieš kurį laiką taip nebuvo. Visgi kai buvo imtasi ne dėl vaizdo, o realiai tvarkyti paslaugos kokybę, panaudotas raguolio-botago principas: už kokybišką darbą – priedas, o už kiekvieną pažeidimą – baudos. Taip vairuotojai išmoko ir greit, ir tolygiai važiuoti, ir tinkamai stotelėse sustoti, ir posūkius rodyti.
Koks šito ilgo teksto moralas? Turbūt, kad joks. Nesitikiu, kad Vilniuje kas pasikeis į gera, nes niekada nebuvo bandoma (ir nebus, dėl stipraus pasipriešinimo) tai pakeisti.
Todėl ir toliau stebėsimės, matydami tinkamai darbą dirbančius vairuotojus…“
+
https://judu.lt/sostines-viesojo-transporto-keleiviai-kvieciami-palikti-atsiliepima (2025-09-25)
2025-02-19
„Įvertinkite kelionę naudodami „m.Ticket“ programėlę“
Fotografuota 2024-01.
Vienas iš nedaugelio eiliniam keleiviui prieinamų būdų daryti poveikį Vilniaus viešojo transporto sistemą administruojančiai savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“.
