Eduardas Kriščiūnas: „kodėl <...> „portalai“ kalbina verslo vadybos docentus, kai kalba eina apie miestų planavimą ir eismo organizavimą?“ (2025-02-21)

2025-02-17

„Gal numanote kodėl nekurie „portalai“ kalbina verslo vadybos docentus, kai kalba eina apie miestų planavimą ir eismo organizavimą?
Kad pats docentas (nesitagina, bet profilis čia: https://www.facebook.com/juozas.merkevicius.1) šneka tokias nesąmones, numanau, yra akademinės etikos pažeidimas.
—-
Specialistai siūlo nelyginti Vilniaus ir kur kas didesnių miestų, kur toks mokestis jau yra.
„Pavyzdžiui, Manhetene gyventojų tankumas 1 kvadratiniame kilometre yra 18,5 tūkst. gyventojų, kai tuo tarpu Vilniuje – tik 1,5 tūkst. gyventojų, tai reiškia, kad tankumas čia 12 kartų mažesnis. Atitinkamai Stokholme gyventojų tankumas 4 kartus didesnis nei Vilniuje“, – aiškino „Vilnius TECH“ Verslo vadybos fakulteto docentas Juozas Merkevičius.
Esą reikia kaip tik didinti greitį ir platinti gatves, kad žmonės galėtų greičiau nuvažiuoti iš savo namų į darbo vietą ir atgal.
„Tai yra greitųjų gatvių koncepcija, kuriose nebūtų reguliuojamų sankryžų ir perėjų, tai yra, įrengiant požemines perėjas, pėsčiųjų tiltelius, viadukus, taip pat praplatinant zonas, kuriose susidaro spūstys, sukuriant papildomas juostas“, – tęsė J. Merkevičius.
Pasak docento, didesnis gatvių pralaidumas ir greitis kaip tik sumažintų taršą, nes automobiliai nestovėtų prie sankryžų arba perėjų.
[…]
Nyderlandų tyrimas neseniai nustatė, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Tačiau specialistai turi atsakymą, kodėl.
„Nes buvo laikomasi koncepcijos, kad padidinus trukdžius važiuoti per miestą, dalis žmonių persės į viešąjį transportą, tai yra, sukurtos atskiros juostos autobusams, troleibusams, tuo pačiu gatvės nepraplatinus, o tos pačios gatvės sąskaita“, – aiškino J. Merkevičius.
—–“

https://www.facebook.com/Eduardas.Krisciunas/posts/pfbid0AJU5sW96gG65en6dk46jWpYbvCPDYdfhSbhk6CZZNuc2YuaA3ewySaWEonUwkXbgl

KOMENTARAI

„Šeškinės tankis yra 20 000 / km². Mano pastaba, kad TAIP tankius gali lyginti tik visiškai temos neišmanantis asmuo arba niekšas.“

„Senokai trūksta vieno aiškaus populiaraus straipsnio kaip skaičiuoti populiacijos tankį Vilniaus pavyzdžiu gretinant su kitais miestais. Nes laukai manipuliacijoms platūs.“
+
„o kam tą populiacijos tankį skaičiuoti, kol netrūksta erdvės?
Pvz. koks man, gyvenančiam Antakalnyje, skirtumas koks yra tankis Naujojoje Vilnioje ar Grigiškėse, kur būnu kartą per 10 metų ir tai tik turizmo tikslais?
Kažkada esu rašęs apie naudingą įrankį ir Vilniaus tankį: https://www.facebook.com/groups/MiestoPlanavimas/posts/2563390523966100/
+
„kol miestas matuojamas gyventojų galvomis, nedaug skiriasi nuo kaimo. Rimtesnių KPI’sų valdininkai nesuvokia.“

„Man atrodo tame pačiame (per tv3) interviu jis pasakė, kad Vilniui reikia platesnių, greitesnių kelių, kad žmonės greičiau nuvažiuotu namo.“
+
„tai taip, „portale“ yra ir tos citatos. bet jos ne tokios odiozinės kaip tos, kurias perkopijavau.“

„Nelabai supratau, kas būtent ne taip – gyventojų tankumo skaičiavimas?
“”
„Nes buvo laikomasi koncepcijos, kad padidinus trukdžius važiuoti per miestą, dalis žmonių persės į viešąjį transportą, tai yra, sukurtos atskiros juostos autobusams, troleibusams, tuo pačiu gatvės nepraplatinus, o tos pačios gatvės sąskaita“, – aiškino J. Merkevičius.
“”
Berods tokia koncepcija tikrai egzistuoja?“
+
„koncepcija kažkieno galvoje gal ir egzistuoja, tačiau ši išvada niekaip nekoreliuoja nei su aptariamu tyrimu, nei su Vilniaus VT prioritetų realybe.“

Leave a Comment