Lietuviškos (nereguliuojamos) pėsčiųjų perėjos paradoksas

2023-06-06

Vairuotojų atsakomybės už pėsčiųjų saugumą perėjose trūkumą kompensuojant pėsčiųjų įpareigojimu labiau saugotis galbūt kažkiek padidinimas pėsčiųjų saugumas, bet garantuotai griaunama teisės viršenybė.


2023-04-01

Vairuotojas gali nepraleisti perėjoje, nes pėstysis privalo pasirūpinti savo saugumu.

Vairuotojas turi teisę suklysti perėjoje, nes perėjoje neturi teisės suklysti pėstysis.

Visuomenėje įtvirtintas lūkestis, kad vairuotojo klaidas perėjoje atsvers pėsčiojo atidumas.

Pagal:

Pirmiausia reikėtų pasirūpinti pačių saugumu dalyvaujant eisme. Tos pačios žūtys, kai pėstieji nedėvi atšvaitų, tamsiu paros metu, o vairuotojai nepraleidžia per pėsčiųjų perėją einančių žmonių rodo, kad jaučiama kultūros stoka“, – sako kelių policijos viršininkas.“ (http://www.pestieji.lt/policijos-poziuris)


„30. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti <…>, kad praleistų <…> perėjoje įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.“

„44. Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu. Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.“


2023-02-22

Prieš perėją nesumažinančio greičio ar nesustojančio praleisti vairuotojo veiksmų neteisėtumas + pėsčiojo nesaugumas = „Kas iš to, jei būsi teisus, tačiau sužeistas ar negyvas?“.


2023-02-22

Įžengti į perėją neapsižvalgius. Ir nepamatyti automobilio, kurio vairuotojas, pažeisdamas KET, nesumažino greičio arba nesustojo.

Įžengti į perėją apsižvalgius ir matant artėjantį automobilį, kurio vairuotojas, pažeisdamas KET, nesumažino greičio arba nesustojo.


2023-02-22

Dažniausia priežastis, kodėl nereguliuojamose perėjose užvažiuojama ant pėsčiųjų.

A) Artėjant prie perėjos sutrinka vairuotojų sveikata arba sugenda automobilių stabdžių sistemos.

B) Vairuotojai pažeidžia KET ir neužtikrina, kad valdydami transporto priemonę nesužalos ir / arba nenužudys kitų eismo dalyvių.

C) Pėstieji pažeidžia KET ir neužtikrina, kad nebus sužaloti ir / arba nužudyti kitų eismo dalyvių.


2023-02-22

Yra tik dvi pateisinamos priežastys perėjoje partrenkti pėsčiąjį: vairuotojo sveikatos sutrikimas ir automobilio stabdžių sistemos gedimas.

Visos kitos priežastys turėtų būti nepateisinamos, bet Lietuvoje jos visuotinai ir lengvai pateisinamos pėsčiųjų neatsargumu.


2023-02-22

Pėstieji yra nesaugūs perėjose, nes vairuotojai jų nesaugo.

Pėstieji yra nesaugūs perėjose, nes nesisaugo.


2023-02-09

Jeigu vairuotojas nenori nereguliuojamoje perėjoje praleisti pėsčiojo, pėstysis neturi teisės įžengti į ją, nors turi pirmenybę.