Nauja infrastruktūra ant Tauro kalno Vilniuje – iš sunkiau judančių žmonių perspektyvos (2025-04-29)

Turinys

6. Lietuvos negalios organizacijų forumo FB įrašas 2025-05-07
5. Lietuvos negalios organizacijų forumo prezidentės Indrės Širvinskaitės FB įrašas 2025-05-01
4. Pagrindinio įrašo paviešinimas FB 2025-04-30
3. Pagrindinis įrašas pestieji.lt 2025-04-29
2. FB įrašas 2025-04-04
1. Vilniaus m. savivaldybės pranešimas 2024-12-19


Lietuvos negalios organizacijų forumo FB įrašas 2025-05-07

2025-05-07

„Lietuvos negalios organizacijų forumas kartu su savo nariais Lietuvos paraplegikų asociacija, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga ir Lietuvos žmonių su negalia sąjunga vakar raštu kreipėsi į Valdas Benkunskas ir Vilniaus miesto savivaldybė dėl naujai įrengtos Tauro kalno pėsčiųjų infrastruktūros trūkumų prieinamumo aspektu.
👩🏻‍🦯 👨‍🦽 🧑🏽‍🦼 Skirtingų negalių organizacijų atstovai aplankė Tauro kalną po rekonstrukcijos, tačiau dalis sprendinių pasirodė prasilenkiantys su teisės aktų reikalavimais prieinamumui, net ir įvertinus reljefo ir paveldo aspektus.
🚩 Manome, kad Tauro kalno sprendiniai demonstruoja prieinamumo reglamentavimo ir įgyvendinimo praktikoje spragas.
❗Apmaudu, bet universalaus dizaino principai net ir naujoje infrastruktūroje Lietuvoje taikomi fragmentiškai.
Du pagrindiniai trūkumai:
1️⃣ Visų laiptų viršuje ir apačioje įrengtų kliūčių žymėjimo juostų kontrastas yra nepakankamas ir neatitinka statinių prieinamumo reikalavimų. Kliūtys žymimos tik taktiliniais paviršiais, o vizualiai jie susilieja su šviesiomis tako plytelėmis. Jų neįmanoma atskirti nuo aplinkinių arba gretimų dangos paviršių ir laiptų pakopų, o tai kelia rimtą pavojų regos sutrikimus turintiems žmonėms.
2️⃣ Pėsčiųjų takai, kuriais gali naudotis rateliais judantys žmonės, netikėtose vietose atsiremia į laiptų akligatvius, net kai reljefas leidžia šalia įrengti nuožulnas (pandusus) ar apskritai išvengti laiptelių.
💚 Pastebėjimais nesiekiame paneigti pastangų, skirtų užtikrinti Tauro kalno prieinamumą visiems. Tauro kalno aplinka anksčiau nebuvo prieinama judėjimo negalią turintiems asmenims. Dabar patekimas rateliais sudarytas ir tai yra didelis teigiamas pokytis.
🤜🤛 Kviečiame Vilniaus miesto savivaldybę dialogui, siekiant išsiaiškinti, kaip galima panaikinti prieinamumo trūkumus bei geriau užtikrinti universalaus dizaino principų įgyvendinimą ateityje.“

https://www.facebook.com/NegaliosOrganizacijuForumas/posts/pfbid0BRGjPXXHMjDFaYyuU5vCu5VZF9w5mkhUSub2NhFPpDhwa5t9mWQeF7jMVwwfPexNl


Lietuvos negalios organizacijų forumo prezidentės Indrės Širvinskaitės FB įrašas 2025-05-01

Pirmadienį su Žmonių su negalia teisių stebėsenos komisija kalbėjome apie universalaus dizaino reglamentavimo spragas Seime. Nereikėjo ilgai laukti, kad jos būtų vizualizuotos.
Pravažiuodama pro Tauro kalną vis galvojau – kada gi jau atidarys, kaip bus su prieinamumu? Juk takai – visiškai nauja infrastruktūra – tai proga pasitelkti universalų dizainą ir architektams parodyti savo išmonę. Taip, reljefas kelia iššūkių, na bet juk kūrybos laisvės iki dangaus.
Ačiū Lietuvos pėsčiųjų asociacija, kad sutaupiau laiko ir nereikėjo eiti pačiai – viskas nufilmuota.
Siūlau paskaityti <...> tekstą pasižiūrėti video.
Laurynas Šedvydis, Indrė Kižiene gal galima inicijuoti kokią parlamentinę kontrolę? Aplinkos ministerija atstovas teigė, kad nereikia visur griežtų reguliavimų, užtenka kartais suteikti laisvę padaryti daugiau. Visi matome, kaip tai deja, bet nepavyksta.
Vizualizacija ir medžiaga <...>, nuorodos komentaruose.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Rita Grigalienė“

https://www.facebook.com/indre.sirvinskaite.1/posts/pfbid02ewNdZebbAttaJ5fFcteKPEHchshcjenz7M7aGuhTbK7HnBZLWjV1FDXRhsKGzpeLl

KOMENTARAI

Monika Ošmianskienė
„Liūdna skaityti, reiks nuvykti pažiūrėti. Mačiau yra kažkoks užvažiavimas lyg nuo ex Cvirkos skvero pusės…“
+
„yra video labai aiškiai takai parodyti, siūlau pažiūrėt prieš vykstant 🙂“

Laurynas Šedvydis [LR Seimo narys]
„Pabandysim užklausti. Kadangi savivaldos lygmuo tai geriau kad tiesiogiai atsakytų, pradžiai.“


Pagrindinio įrašo paviešinimas FB 2025-04-30

„Prieš Velykas rašiau apie dviejų dvokiančių benamių užkimštą „arteriją“ po Vilniaus brangakmeniu (Konstitucijos pr. 18B).

Šiandien – apie dar naujesnę infrastruktūrą su tokiais pačiais ir panašiais trūkumais, kuriuos apibendrintai galima vadinti NEPRITAIKYMU SUNKIAU JUDANTIEMS.

Tauro kalnas visuomenei atvertas 2024-12-19; pasak mero Valdo Benkunsko, „jis atgimsta kaip gyvybingas traukos centras“.

Užvakar „gyvybingo traukos centro“ teritorija žaliavo nuo savivaldybės firminės stilistikos skydų „Slidinėjimo vieta toliau“ (!), „Leiskime augti“, „Ši vieta pavasarį džiugins gėlėmis“, bet joje NĖRA maršruto nuorodų sunkiau judantiems žmonėms, nors takų tinklas KLAIDUS, o ne vienas takas baigiasi LAIPTAIS ar standartinio aukščio šaligatvio BORTAIS BE NUOVAŽŲ.

Nenoriu pasakyti, kad viskas, kas padaryta atnaujinant šią erdvę, blogai, anaiptol.

Negaliu suprasti, KAIP ĮMANOMA, kad rengiant ir įgyvendinant tokio lygio projektą tokioje ypatingoje vietoje 2022–2024 šios eros metais niekam iš sprendimų priėmėjų ir specialistų Vilniaus savivaldybėje, tiesiog viduriuojančioje LYGIATEISIŠKUMO ir VISAVERTIŠKUMO idealais, nekilo mintis BENT apie informacinį ženklą – stilizuotą neįgaliojo ar vaikišką vežimėlį su krypties rodykle…

„Statybų ir aplinkos Tauro kalno teritorijoje darbais rūpinasi Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus vystymo kompanija.

Tauro kalno atnaujinimo darbai, kurie kainavo 5,7 mln. eur su PVM, buvo pradėti 2022 m. rugsėjį ir užbaigti pusmečiu anksčiau nei planuota – 2024 m. gruodį. Projektą parengė UAB „ID Vilnius“, o sutvarkymo darbus atliko UAB „Eikos statyba“.“

Vilniaus miesto savivaldybė, Vilniaus vystymo kompanija, „ID Vilnius“.

Šios įstaigos gaus tą patį klausimą – KAIP TAI ĮMANOMA?

https://www.pestieji.lt/nauja-infrastruktura-ant-tauro-kalno-vilniuje-is-sunkiau-judanciu-zmoniu-perspektyvos-250429

Nuoroda į vaizdo įrašą komentare.“

https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/24274394178817786

Share: https://www.facebook.com/groups/VilniusGaliGeriau/posts/1180708683370150


Pagrindinis įrašas pestieji.lt 2025-04-29

2024-12-19: „Anksčiau nei planuota baigti Tauro kalno atnaujinimo darbai“; „tapo ir patogesniu judėjimo negalią turintiems žmonėms“.

Vakar „gyvybingo traukos centro“ teritorija žaliavo nuo savivaldybės firminės stilistikos skydų „Slidinėjimo vieta toliau“ (!), „Leiskime augti“, „Ši vieta pavasarį džiugins gėlėmis“, bet joje nėra maršruto nuorodų sunkiau judantiems žmonėms, nors takų tinklas klaidus, o ne vienas takas baigiasi laiptais ar standartinio aukščio šaligatvio bortais be nuovažų.

Vaizdo įrašas

Filmuota 2025-04-28 ir 2025-04-29.

Virtualus turas

↑ Nuo Tauro ir Pamėnkalnio g. sankryžos pusės. Jokių ženklų, bet kol kas aišku.

↑ Nuo Tauro ir Pamėnkalnio g. sankryžos pusės. Aukštu aukščiau. Jokių ženklų, nors kairysis kelias – 150 metrų įkalnės – veda link trijų laiptų pakopų.

↑ Link Tauro ir Pamėnkalnio g. sankryžos. Platusis takas, kurį intuityviai iš pradžių pasirinks dauguma keleivių, veda link laiptų, siaurasis – nuovažos link Tauro ir Pamėnkalnio g. sankryžos dalis. Ženklų sunkiau judantiems – 0, užtat nuo žiemos iki sodų žydėjimo užsiliko skydas „Slidinėjimo vieta toliau“. Fotografuota 2025-04-28.

↑ Nuo privažiavimo kelio tarp Tauro g. ir būsimos Nacionalinės koncertų salės pusės. Siauresnis kairysis kelias „magistralinis“, veda link M. Valančiaus ir V. Kudirkos g. sankryžos, dešinysis – link nežinia kam reikalingų trijų laiptų pakopų. Fotografuota 2025-04-29. Fun fact – 2025-04-28 užfiksuotų nuorodų į „Slidinėjimo vietą“ diena vėliau nebebuvo… bet, kaip matome, nesugebėta nurinkti jų visų.

↑↓ „Leiskime augti, pasivaikščiojimui įrengėme takus“; „Ši vieta pavasarį džiugins gėlėmis“. Firminio pozityvo teritorijoje – keliasdešimt vienetų (nuorodų sunkiau judantiems, priminsiu, 0).

↑ Fotografuota 2025-04-28.

↑ Ne visi skydai įžiūrimi, bet jų šiame kadre septyni ar aštuoni. Iš jų nuorodų sunkiau judantiems – 0. Fotografuota 2025-04-28.

↑ Fotografuota 2025-04-29. Diena anksčiau užfiksuotų nuorodų į „Slidinėjimo vietą“ nebebuvo… bet nesugebėta nurinkti jų visų, o bent viena pašalinta tokiu būdu – nulaužiant kuolą. Nelinkiu, kad išdykėliško apsistumdymo metu ant šios aštrios nuolaužos netyčia užvirstų koks vaikas, bet jei taip nutiktų, o vaiko tėvas atsitiktinai – nepėsčias advokatas, tai galėtų būti naudingas precedentas Vilniui ir gera pamoka instituciniams jo atgrubnagiams.

↑ Nuo M. Valančiaus ir V. Kudirkos g. sankryžos pusės. „Nesitikėk nuorodų sunkiau judantiems ten, kur keli metrai nuo naujutėlio grindinio paliekami seni aukšti šaligatvio bortai“… Vilnietiška patarlė.

O štai atvirkščiai – įmanoma: (nepagrįstai) panaikinus pėsčiųjų perėją nepatingėta pakeisti nuovažos standartinio aukščio bortais: https://www.pestieji.lt/naujas-aukstas-saligatvio-bortas-maironio-g-250131.

↑ Nuo V. Mykolaičio-Putino g. pusės (M. Valančiaus g. 1A). Labai smagi atkarpėlė net važiuojant dviračiu.

↑ Raudonomis rodyklėmis pažymėtas 340 m – 170 m pirmyn, 170 m atgal – ilgio laiptuotas akligatvis sunkiau judantiems; žr. video: 4:10–5:20 (https://youtu.be/L2Hj5PLgjos?si=VnQ340rV6sEBOO9w&t=250). Užtektų vieno informacinio ženklo, kad bent atrodytų, jog kažkam kažkiek rūpi…

↑ Raudonu apskritimu pažymėti trijų pakopų laiptai, „vainikuojantys“ 150 m kelionės įkalnėn vežimėlyje ar su vežimėliu; žr. video 0:05–0:25 (https://youtu.be/L2Hj5PLgjos?si=GMAkGLdTSgiAGmd3&t=5). Užtektų vieno informacinio ženklo, kad bent atrodytų, jog kažkam kažkiek rūpi…

↑ 170 metrų pirmyn, 170 metrų atgal.

↑ Pakeliui į 340 m ilgio akligatvį.

„Kuriame miestą, kuriame gera gyventi!“ Vilniaus vystymo kompanija. Turėtų būti prierašas: „Stipriems :D!“


FB įrašas 2025-04-04

„Vilniaus miesto savivaldybė ir Eikos projektavimo šedevras — 150 metrų gražaus, tiesaus, su lengva įkalne kelio ir 3 laipteliai pačiame viršuje. Vadinasi, jei esi vežimėlyje, su dviračiu, ar naujagimiu, varykis atgal. Nejau taip sunku įjungti smegenis projektuojant?“

https://www.facebook.com/groups/116033166504379/?multi_permalinks=1162514945189524

KOMENTARAI

„EIKA Group tai sakot miesto klestėjimo partneris būsit? O neteko girdėti apie miestiečius vežimeliuose?“
2025-04-29-nauja-infrastruktura-ant-tauro-kalno-vilniuje-is-sunkiau-judanciu-zmoniu-perspektyvos-04

„Lol, teko pakibti su vežimėliu ant šito šedevro. Be cirkų 🫰“


Vilniaus m. savivaldybės pranešimas 2024-12-19

2025-04-29-nauja-infrastruktura-ant-tauro-kalno-vilniuje-is-sunkiau-judanciu-zmoniu-perspektyvos-05

„Anksčiau nei planuota baigti Tauro kalno atnaujinimo darbai.“

„Takai nebuvo pritaikyti negalią turintiems žmonėms, šeimoms su mažais vaikais.“

„„Tauro kalnas anksčiau nepelnytai neišnaudojo savo potencialo, tačiau dabar jis atgimsta kaip gyvybingas traukos centras. <...>“, – sako Vilniaus m. meras Valdas Benkunskas.“

„tai – savarankiška, unikali traukos vieta su galimybe grožėtis įspūdinga Vilniaus panorama“, – sako projektą prižiūrėjusios Vilniaus vystymo kompanijos vadovė Laura Joffė.“

„Tauro kalnas tapo ir patogesniu judėjimo negalią turintiems žmonėms. Dabar parke įrengta daugiau erdvių, kurias galima pasiekti takais be laiptų nuo Pamėnkalnio, Tauro, V. Kudirkos ir V. Mykolaičio – Putino gatvių.“

2025-04-29-nauja-infrastruktura-ant-tauro-kalno-vilniuje-is-sunkiau-judanciu-zmoniu-perspektyvos-06

„Statybų ir aplinkos Tauro kalno teritorijoje darbais rūpinasi Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus vystymo kompanija.
Tauro kalno atnaujinimo darbai, kurie kainavo 5,7 mln. eur su PVM, buvo pradėti 2022 m. rugsėjį ir užbaigti pusmečiu anksčiau nei planuota – 2024 m. gruodį. Projektą parengė UAB „ID Vilnius“, o sutvarkymo darbus atliko UAB „Eikos statyba“.“

https://vilnius.lt/naujienos/atidaromas-atnaujintas-tauro-kalnas-cia-ir-seniau-pamegtos-ir-naujos-pramogos

Leave a Comment