Vairuotojų požiūris

2020-10-03

„<…> kodėl straipsnyje paskelbėte melą? Nuostatos, kad pėstieji turi netrukdyti transportui, KET juk jau nebėra ir tas kalbintas pedagogas-instruktorius šneka netiesą.
—-
Pasak pedagogo Tomo Rinkevičiaus, abi pusės turi būti dėmesingesnės. Pėstieji, eidami per perėją, turėtų negalvoti, kad turi pirmenybę. Nes taisyklėse sakoma, kad įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.
<…>
Gal Tomas Rinkevičius
galėtų paaiškinti apskritai kam reikalingos pėsčiųjų perėjos, jei „pėstieji, eidami per perėją, turėtų negalvoti, kad turi pirmenybę“? ir kaip reikia pereiti gatvę nesutrukdžius transporto priemonėms?“

https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/permalink/3928952857121884


2020-08-20

„ne, dviratis nėra pilnateisė transporto priemonė gatvėse. Gatvėse sunkų savo darbą dirba sunkvežimių ir autobusų vairuotojai, ten žmonės lekia automobiliais į darbus ir veža vaikus į darželius. Ten daug tonų, dideliais greičiais važiuojančio metalo. Dviratis gatvėje yra gaidys, stabdis ir pyzdukas.“

https://www.facebook.com/albertas.navickas.5/posts/10158204627126346

Kalbama apie dviratininkus, bet tikimybė, kad autorius ten, kur „sunkų savo darbą dirba sunkvežimių ir autobusų vairuotojai“, kur „žmonės lekia automobiliais į darbus ir veža vaikus į darželius“, t. y. gatvėse, numatęs daugiau vietos pėstiesiems, nedidelė.


2020-07-16

„Vilniuje Olandų g. moters vairuojamas Ford perėjoje parbloškė dvi mergaites, viena jų sužeista sunkiai.“
https://www.facebook.com/tv3.lt/videos/1516244755250551
↓)

Andrius Gerasimas
„Kada prades mokyt vaikus kad reikia saugotis patiems? Niekas neapsaugos nuo zioplo, girto, aklo ar dar kokio, jei patys nesisaugosim niekad musu neapsaugos tuo labiau perejos kurios nera stebuklingos nuo kulku negelbeja“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/permalink/3681091935241312/?comment_id=3681133918570447

Valerija Petrauskiene
„Pestysis privalo saugotis pats pereidamas gatve, nes daugelis galvoja, kad pereja yra saugos aikstele. Tai tik vieta saugiau pereiti gatve. Kiekvienam vairuotojui gali kas nors nutikti“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/permalink/3681091935241312/?comment_id=3682757478408091


2020-06-06

„Angliška plakato versija buvo visai normali. Lietuviškoje dalis teksto „nubyrėjo“.“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/permalink/3565763693440804/?comment_id=3565976456752861

„Whether you are a driver, pedestrian or cyclist, it is important that you stay focused on the road or path ahead of you.“

„Žiūrėk prieš pereidamas“

http://www.pestieji.lt/2021/03/02/kaip-lietuvos-automobilininkai-auksines-fia-saugumo-keliuose-taisykles-verte


2020-04-15

„bent jau teises turi? masina esi vairaves? tie kegliai is niekur issoka. as pats esu viena nusineses, tai isgyveno dar, bet man nuostolio pridare tiek kad dar ir po siai dienai jauciu pasekmes to.“
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/nuteista-vaika-kaune-mirtinai-partrenkusi-moteris-pripazino-kad-virsijo-greiti-59-1302608?comments#comment=5e9211cae7ca41302608.5e9316f8142525e9211cae7ca41302608

„Gaila moterytes.. kazkoks rusas nemokantis per pereja eit gyvenima sugriove, tiek emociskai tiek finansiskai. o kad greiti virsijo.. kas pagal KET mieste vazineja?“
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/nuteista-vaika-kaune-mirtinai-partrenkusi-moteris-pripazino-kad-virsijo-greiti-59-1302608?comments#comment=5e9316a80560a1302608


2020-03-27

„Gal tada dalis supras, kad sustabdyti 70 kg sikna, begancia i kelia yra daug lengviau nei 1800 kg svorio automobili.“

https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3378999095450599/?comment_id=3379078592109316&reply_comment_id=3379569782060197


2020-03-10

„Antra vertus, dažniausiai eismo įvykiai ir įvyksta pėsčiųjų perėjose, nes žmonės mažiau saugosi. Negalima aklai pasitikėti vairuotojais. Reikia saugotis, o ypatingai tamsiuoju paros metu“, – aiškino Savivaldybės administracijos direktorius.“

https://jp.lt/panevezieciai-kovoja-su-nesaugiomis-pesciuju-perejomis-sukure-peticija


2020-03-08

„Yra tik vienas vaistas, ir jį turi pėstieji- nelįsti po ratais.“

„Pagrindinė priežastis tokių autoįvykių pigi pėsčiųjų perėjų infrastruktūra.“

„O kaip su pėsčiaisiais, kurie eina neįsitikinę?“

„vairuotojas kaltas,bet kada pestieji pradės žiūrėti ar antros juostos vairuotojas juos praleidžia“

„Nesąmonė? Moterį laidos, o sakai- “nesąmonė”. Pėstysis tik pats gali save apsaugoti.“

„Kol valdžia ne apsvies perėjų ,tol žus pėstieji o vairuotojai ses į kalėjimus…“

„Aš savo vaikus mokinu taip naudotis pėčiųjų perėja, kaip parašyta nereguliuojamose geležinkelio pėsčiųjų perėjose: SUSTOK, ĮSIKLAUSYK, APSIDAIRYK, ĮVERTINK. Kaip šiuo atveju yra, viena kryptimi 2 eismo juostos. Jei pirmojoje juostoje vairuotojas sustojo, reikia vertinti ar ruošiasi sustoti antrosios eismo juostos eismo dalyvis!!! Juk męs pėstieji nematomę, nežinomę, kas vyksta mašinos viduje. Pvz.: Gal automobiliui sugedo stabdžiai. Arba, abi juostos Jus praleidžia, o iš galo sunkvežimis 45 km/h greičiu su neveikiančiais stabdžiais. Savaime aišku jis nušluos VISKĄ… Nelaimės kaltininko nepažystu, tuo labiau nesedėjau šalia jo vairuojamame automobilyje nelaimės metu, todėl negaliu teigti kas lėmė, ko pasekoje į vyko nelaimė…“

„nesuprantu kodel pestieji nesaugo gyvybes, kiek galima aiskinti, kad i vaziuojamaja dali galima zengti tik isitikinus kad vairuotojas jus pamate ir tikrai praleis! Jei vienas avigalvis lekia neziuredamas, kodel reikia jam lysti po ratais? negi taip sunku pasukti galva ir isitikinti kad pereiti saugu? ir dar su vaiku taip… tiesiog truksta zodziu“

„Nu kaip nekalti? Gi palindo… Turėjo įsitikinti, kad saugu. Nežinai, ar budulis važiuos, ar senukas, kuriam širdis sustos.“

„Ar tikrai moteris eidama per pereja pagal KET isitikino kad automobilis sustojo ir praleidzia pestiji.ar buvo akiu kontaktas kaip rasoma KET.Nepritariu kad perejoje numustas pestysis kalte tik vairuotojo. Siam atveji nei vairuotojas nei pestysis nesilaike KET.Ar tikrai pestysis turejo atsvaita kuri privaloma nesioti tamsiu paros metu pagal KET.Ar pestysis ar vairuotojas cia visiski begalviai beprociai.“

„galu gale ar prades pestieji elgtis atsakingiau ,kas lengviau sustabdyti auto ar paprasciausiai ja praleisti ,kodel anais laikais nuo mazens buvo kalama i galvas kad reikia automobili praleisti ,o ne pulti i gatve net neziurejus ,nesvarbu kad pesciuju pereja ,o dabar apverte atvirksciai ,jei pereja tai galima pulti uzsimerkus ,vairuotojas sustos,bukit atsakingi ir viskas bus gerai ,nezalosit nei savo nei vairuotoju gyvenimu“

https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/panevezyje-vairuotojas-partrenke-ir-prazude-per-pereja-ejusia-moteri-59-1286748


2020-03-04

„”Dviratininkams draugiška gatvė” – Dieve, Dieve, kokie jūs dalbajobai. Jeigu traukinį pavadinsi lėktuvu, jis nuo to nepradės skraidyti. Jeigu gatvę, kažkoks silpnaprotis pavadins “draugiška dviratininkams”, gėjams, feministėms ir kitokiems, tai ji -esnė pasidarys tik tuomet, kuomet dominuojanti “rūšis” pripažins tuos kitus. Jei vairuotojams px, tai gali vadint kaip norit, spalvint kaip norit, pervadinti kaip norit – ji netaps draugiška, gaidiška ar saugesnė.“
https://www.facebook.com/vladimiras.laucius/posts/2873393086063740?comment_id=2873824289353953

„pamenu studijuojant teisę, Teismo medicinos ekspertizės dėstytojas aiškiai pasakė, jog automobilis yra padidinto pavojaus šaltinis (ir paaiškino aibę dalykų už ką atsakingas vairuotojas, aplinkiniai, kokios pasėkmės ir grėsmės kyla…labai įdomi paskaita buvo) ir net neturintiem vairavimo patirties pakako smegenų suprasti, ką reiškia valdyti minimum toną sveriantį daiktą, kokias pasekmes gali sukelti aplinkiniam…. ir tt. Nežinau, kodėl dabar darosi viskas kitaip- kuomet pėstysis ar dviratininkas tampa kelių valdovu…. nejau sunku suvokti, kad dviratininkui prieš pėsčiųjų perėja sustot yra kur kas paprasčiau nei automobiliui; ir kad koks superinis ir įgudęs vairuotojas bebūtum, pastebėti kosminiu greičiu atlėkusį ir į perėją įlekiantį dviratininką – yra reikalų. Neveltui mokinti buvom – priėję prie perėjos sustojame, apsidairome į kairę, dešinę, pasiklausom ir dar apsidairom
Ir einam… manau tai turi galiot ir dviratininkam.“
https://www.facebook.com/vladimiras.laucius/posts/2873393086063740?comment_id=2873402379396144&reply_comment_id=2873421116060937


2020-03-03

„Pagal Šalomskinę logiką: čia perėjos nereikia, nes pėstieji eina vorele ir Mums, vairuotojams kelia spūstis; Pagal Požėlinę mąstyseną: čia pėstieji turėtų būti suleisti į požemius, kad vairuotojams nerimas išnyktų; Pagal Šilerinę: per dideli lūkesčiai pėsčiųjų buvo pereiti perėją; Pagal vieną Delfinę žurnalistę ir LAKD: pėstieji čia vos nekrito automobiliui po ratais ir buvo be atšvaitų dienos metu; Pagal Lietuvos Policijos vieš. ryšių atstovų vidinius įsitikinimus: čia buvo ne pyktybinis ir niekam netrukdantis ir protingumo kriterijus atitinkantis pravažiavimas.“

https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3315936801756829/?comment_id=3316075071743002


2020-02-12

„Aš puikiai suprantu ir šimtus kartų esu girdėjęs tuos pėsčiųjų, leiskt pavartoti žodį, “dūchinimo” naratyvus.
Pirmas – anekdotinė situacija apie kažkokius menamus telefono vartotojus po kapišonais, kokių paprastai nebūna. Net jeigu tokių ir būtų – gyvename ne Afrikoje, ne Afganistane, kur norėtume tvarkyti gyvenimą pagal karo zonos taisykles. Čia vadinasi normalu, kad norėdamas nueiti į parduotuvę turiu imtis specialių saugumo priemonių?
Antras – apie tai, kad teisių neturintis žmogus TURI vertinti automobilių (taip pat ant jo iš už nugaros, o ne iš kairės, kaip jūs sakote) greičius už to automobilio – pavojingos transporto priemonės – vairuotoją. Kad per žalią eianančiam (tiesiog EINANČIAM – mieste) neįgaliam žmogui, senam žmogui, vaikui, galioja aukštesni kognityviniai ir sąmoningumo reikalavimai, negu vairuotojui.
Ir dar daug panašių nesąmonių – viską aš esu girdėjęs ir suprantu.“
https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3288377551179421/?comment_id=3289120674438442&reply_comment_id=3289272907756552

„Ir apskritai, kodėl pėstysis iš viso turi suprasti, kad ant jo, einančio per žalią, gali užvažiuoti į kairę per rodyklę sukantis vairuotojas – tam pėstysis turėtų stebėti ir perprasti visus, ne tik sau, bet ir vairuotojams, skirtus šviesoforus. Turint sveiko proto, negalima priskirti paprasčiausiai vaikščiojantiems žmonėms tokios pareigos nei teisine, nei moraline prasme.“
https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3288377551179421/?comment_id=3289120674438442&reply_comment_id=3289285591088617

„Tai aš ką tik jums pasakiau, kad tai, ko jūs reikalujat iš pėsčiųjų, tiesiog fiziniu/kognityviniu požiūriu yra neadekvatu. Vadinasi, jūsų pasakymas tolygus pamokymui nesinešioti piniginės, “nes geriau apsisaugoti, nei būti teisiu, bet apvogtu” arba neiti vakare į miestą, “nes geriau apsisaugoti, nei būti teisiu, bet sumuštu”. Tokie pasakymai kaip ir “teisingi”, bet yra nesąmonė, norint turėti sveiką normaliai funkcionuojančią visuomenę, kur gerbiamos bent tokios rudimentinės žmogiškos teisės, kaip pajudėti iš taško A į B. Ergo, “pėsčiųjų dūchinimas”.“
https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3288377551179421/?comment_id=3289120674438442&reply_comment_id=3289299737753869

„Ai, ką daryti?.. Pradžiai – preach’inti tiems, kas pasirinko pavojingą judėjimo būdą ir pagal įstatymus turi turėti kognityvines savybes reikalingas transporto priemonėms eksploatuoti ir visapusiškai susigaudyti kelyje, o ne vaikams.“
https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3288377551179421/?comment_id=3289120674438442&reply_comment_id=3289315687752274


2020-02-01

„Vaizdo įraše matosi, kai prie perėjos prieina trys merginos. Joms įžengus į perėją, tolumoje matomas link jų artėjantis „Renault“. Vaizdo įraše galima pastebėti, kad už merginų grupės per perėją eina ir dar du pėstieji.

Tačiau automobilio vairuotojas pėsčiųjų praleisti nė neketina. Jis perėją kerta pravažiuodamas pro pat trijų merginų kojas. Šios net šokteli, kad išvengtų smūgio.

Vaizdo įraše matyti, kad paskutinė iš per perėją ėjusių merginų pravažiavus automobiliui susiima už rankos. Su kliudyta futbolininke 15min pavyko susisiekti. Ji patikino, kad automobilis kliudė jos ranką. Mergina smarkių sužeidimų nepatyrė, tad kol kas į medikus nesikreipė.

„Renault“ vairuotojas po incidento taip ir nuvažiavo nė nesustojęs.“

https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/vairuotojo-izulumas-panevezyje-vos-neparbloske-triju-merginu-viena-kliude-ir-spruko-59-1268848

★Automobilio vairuotoja(-s) DIENĄ (ne tamsoje) NESTABDYDAMA(-S) važiavo ant BEBAIGIANČIŲ EITI (ne įbėgusių) pėsčiųjų PERĖJA (ne neleistinoje vietoje) JAUNUOLIŲ, vieną jų KLIUDĖ ir PASIŠALINO.★

Ką apie tai mano skaitytojai?

Komentavo 11 asmenų.

1.
Darius Saulis
„Už tai, kad pėstieji NESIDAIRO prie eidami per perėją – 500€ bauda, jei su telefonu rankoje – 1000€ bauda, jeigu ne per perėją – 1500€… manau, kad BAIGTŲSI pėsčiųjų žūtys keliuose, nes dabar vaikšto GYVI LAVONAI ir jiems niekas neįdomu.“

2.
deividas sinkevicius
„Uoj <…> neverkit tik zmogus ZIOPLY PAGAVO nepamate ir tiek NEUZMUSE GI, baudos uoj baudos NU IR KA KAD ISRASYS 500e ir teises atims bus tada gerai dziaugsites? Jum patiem kad atimtu tas teises ir <…> bauda gera kad zaksetumet nereiktu daugiau <…> PROTO“

3.
Darius Koganas
„Idemiai perziurejus video pasimato KAIP ELGIASI pestieji perejose, prie perejos NEI SUSTOJO, NEI PASIZIUREJO i kaire, eidamos per pereja NET NEZIURI i ta puse is kurios automobiliai atvaziuoja. AR NEPAZEIDE futbolininkes KET?“

4.
Rimvydas Valatkis
„Viskas ok bet reikia ir patiems saugotis per gatve eini ne poilsio parku, o JEI VAIRUOTOJAS NUALPO ir tada jus laukiat kol sustos auto , saugotis reikia nesvarbu kad eini perejoj.“

4 iš 11 yra 36%.

Šis procentas (gal didesnis, gal mažesnis, esmė – reikšmingas) komentuos kiekvienoje diskusijoje apie pėsčiųjų nesaugumą gatvėse.

Būtent dėl jo įmanomas toks įrašas oficialioje policijos paskyroje: „Šalies keliuose kone kasdien TARSI KĖGLIAI traiškomi pėstieji. Negi taip sunku užsisegti atšvaitą ir taip išsaugoti savo gyvybę?“ (https://www.facebook.com/Lietuvos.policija/posts/10157619777005272).

Negi taip sunku ten, kur tau suteikta pirmenybė ir teisė saugiai pereiti gatvę, galvoti apie mirtį, jos laukti, ieškoti jos akimis, išvysti ją atlekiant, šokti į priekį arba atgal ir jos išvengti?

https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/permalink/3248326135184563


2019-01-25

„Už mano pinigus jis ties dviračių takus?!!! Aš dirbu kaip arklys, moku mokesčius ir galiu tik mašina naudotis, nes nėra laiko! Turiu daug dirbti kad daug mokesčių sumoketi! O Šimašius juos išleis dykaduoniams dviratininkams! Jie arba neiperka mašinos iš tingumo (mažai dirba ir mažai uždirba) arba yra nepilno proto, nes vardan elektromobilių fabrikantų pelnų važinėja nepatogiu dviračiu“

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2269267939785264&id=241476215897790&comment_id=2270387133006678


2018-03-16

„anksčiau kalti buvo vien vairuotojai. Bet dabar ir pėstiesiems atsirado pareiga įsitikinti saugumu perėjose. Pėsčiojo pareiga įvertinti, ar vairuotojas gali sustoti, ar užtenka jam atstumo sustoti. Kas to nepadaro – rizikuoja būti nubaustas.“

„– Jei teisingai suprantu jūsų akcentus – daugiau potencialo šviesinti juodąją statistiką matote iš vairuotojų pusės, ir iš tų, kas atsakingas už saugios eismo infrastruktūros kūrimą?
– Ir iš pėsčiųjų pusės. Tik iki jų sunkiau prieina informacija. Vairuotojų mokymas, švietimas irgi turi būti taikomas nuo mažens.“

https://www.15min.lt/gazas/naujiena/saugukelyje-lt/nufilmuota-siauliuose-kodel-pesciasis-zengia-po-automobiliu-o-automobilis-vaziuoja-ant-pesciojo-787-941262


2018-03-14

DM
2018-03-14 18:11
„Mano nuomone čia paties pėsčiojo neatsargumas. Pamatė perėją ir eina. Mašinos taip greit nesustabdysi. Kada jie tai supras ir neis į kelią neįsitikinę kad saugu.“
+
Vairuotojas
2018-03-15 16:21
„Kada nuskins paskutini kegli, tada bus tvarka perejose.“

https://www.etaplius.lt/nelaime-pesciuju-perejoje/komentarai


2017-03-11

„turiu iliustratyvią istoriją šitu klauismu. Kalbamės su bendradarbiu:
– bet tai žinok aš irgi ant šaligatvio parkuoju
– o tai nėra vietos?
– nu nėra
– o jeigu toliau pavažiuot kur nors?
– nu sunkiai
– (įsikiša kitas bendradarbis) o taigi rimi aikštelėj gali parkuot, koks tau skirtumas
– nu bet tai man tada 10 minučių eit
– (kūno kalba sakau jam “nu tai ką?”)
– matai, jeigu man iki namų eit 10 minučių, tai išvis tada mašinos nereikia, nes iki darbo eit 20 minučių“

https://www.facebook.com/viktoras.bachmetjevas/posts/1889021261335590?comment_id=1889028564668193&reply_comment_id=1889036538000729


2016-11-29

„Greitį reikia mažinti IKI perėjos, nes problema yra ne ta, kad vairuotojai nepamato pėsčiųjų, o ta, kad nenori prarasti greičio ir tikisi prašokti.“

https://www.facebook.com/tautvydastam/posts/10210947731120054?comment_id=10210948106249432&reply_comment_id=10210949617527213


2016.08.25

„Tu niekaip nesumažinsi automobilių srautų žmonėms, kurie automobilio 50 metų neturėjo ir dabar jis statusinis dalykas, kone vienintelis džiaugsmas ir pasipuikavimas. Daryk kokius nori mokėsčius ir kokias nori kliutis, jis geriau numirs, nei sės į autiką ar ant dviračio“

https://www.facebook.com/Jekaterina.L/posts/10154016659833843?comment_id=10154016670388843&reply_comment_id=10154016891238843


2012-12-09

„59 proc. respondentų pagrindine priežastimi, motyvuojančia vairuotojus laikytis kelių eismo taisyklių (KET), nurodė pavojaus baimę. 36 proc. bijo būti sustabdyti bei nubausti ir vos 5 proc. apklaustųjų laikytis taisyklių skatina neigiamas visuomenės požiūris į netinkamą elgesį“

http://auto.delfi.lt/patarimai/vairuotojai-laikosi-ket-nes-bijo-baudu.d?id=60148351