2022-06-15
„Vizija nulis, viso gero 👋
2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 18 d. nutarimą Nr. 256 „Dėl Valstybinės eismo saugumo programos „Vizija – nulis“ patvirtinimo“.
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/a9ada246a8f711ecaf79c2120caf5094?jfwid=-whxwii77y“
↑ https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/3358148780868964/?comment_id=5852759058074578
„tai nepergyvenk! Vyriausybė nutarimą dabar pakeis atskirų ministerijų veiklos programose ar pažangos priemonėse gal būt kaip nors įrašysiami punkteliai.
Ambicinga Lietuva!
—-
3. Pavesti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pagal kompetenciją Valstybinės eismo saugumo programos „Vizija – nulis“ priemonių plano priemones numatyti savo institucijų plėtros programose (kaip pažangos priemones arba kaip pažangos priemonių veiklas rengiant pažangos priemonių aprašus) arba strateginiuose veiklos planuose (kaip tęstinės veiklos priemones).
—-“
2020-03-18
„1. Patvirtinti Valstybinę eismo saugumo programą „Vizija – nulis“ (pridedama).
2. Pasiūlyti savivaldybėms ir nevyriausybinėms organizacijoms dalyvauti įgyvendinant šiuo nutarimu patvirtintos Valstybinės eismo saugumo programos „Vizija – nulis“ priemones.“
Priedas
„2019 m. Lietuvos keliuose žuvo 183 eismo dalyviai.“
„VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto duomenimis, 2018 metais dėl visų 2017 metais įvykusių eismo įvykių Lietuva patyrė apie 334,31 mln. eurų žalą.“
„4. Pagrindinis Programos principas – bendra kelių transporto valdytojų, transporto priemonių gamintojų ir įmonių, atstovaujančių gamintojų interesams, atsakomybė už eismo saugą“
„Programos priemonių planas prisidės prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano dėl žuvusiųjų Lietuvos keliuose 1 mln. gyventojų skaičiaus mažinimo (2020 m. ne daugiau kaip 50 žuvusiųjų 1 mln. gyventojų).“
„6. Programos vizija – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose.“
„7. Programos strateginis tikslas – iki 2030 m. žuvusiųjų skaičių Lietuvos keliuose sumažinti 50 proc., palyginti su 2019 m., tai yra kad eisme žūtų ne daugiau kaip 75 eismo dalyviai arba 1 mln. gyventojų tektų ne daugiau kaip 25 žuvusieji Lietuvos keliuose. Programa siekiama, kad iki 2040 m. Lietuvos keliuose žūtų ne daugiau kaip 37 eismo dalyviai. Iki 2040 m. daug dėmesio bus skiriama savivaldžių automobilių infrastruktūros plėtrai, kibernetiniam saugumui, eismo įvykių pasekmių švelninimui. Programoje keliami tikslai, kad iki 2050 m. Lietuvos keliuose nežūtų nė vienas eismo dalyvis. 2040–2050 m. didžiausias dėmesys bus skiriamas savivaldžių automobilių eismo valdymui ir eismo įvykių rizikos mažinimui.“
„8.1. Pirmasis tikslas – mažinti Kelių eismo taisyklių<...> (toliau – KET) pažeidimų skaičių.
Mažinti KET pažeidimų skaičių būtina, nes apie 90 procentų eismo įvykių įvyksta dėl eismo dalyvių kaltės. Dauguma jų įvyksta todėl, kad eismo dalyviai sąmoningai pažeidžia KET nustatytus reikalavimus. Eismo dalyvių elgesiui kelyje didelį poveikį daro KET reikalavimų laikymosi kontrolė ir nuobaudų ir administracinio poveikio priemonių neišvengiamumas, visuomenės KET pažeidimų netoleravimas ir švietėjiška veikla.“
„8.2.4. Sumažinti asmenų, kurie eidami keliu tamsiuoju paros metu nenaudoja matomumą gerinančių priemonių, skaičių.“
„8.3. Antrasis tikslas – pasiekti, kad kelių infrastruktūra atitiktų nustatytus reikalavimus.“
„2019 m. Lietuvos keliuose įvyko 846 užvažiavimai ant pėsčiųjų, kurių metu 850 pėsčiųjų buvo sužeisti ir 58 žuvo. Šioms problemoms spręsti būtina parinkti tinkamus uždavinius ir priemones ir jas įgyvendinti nustatyto prioriteto tvarka.“
„Šiuo metu vis dar neišspręstas klausimas, kad Europos Sąjungos teisės aktuose įtvirtinti kelių infrastruktūros saugumo valdymo principai, kurie yra privalomi transeuropiniam kelių tinklui, turėtų būti taikomi ir kitiems keliams bei gatvėms“
„8.4.3. Tobulinant kelių infrastruktūrą sumažinti žuvusių pėsčiųjų ir dviratininkų skaičių.
Įgyvendinant šį uždavinį, ypatingą dėmesį reikia skirti saugios pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros plėtrai,“
„2015–2019 m. Lietuvoje eidami keliu žuvo 350 žmonių, iš jų pėsčiųjų perėjose žuvo 83 žmonės, ir 4 458 buvo sužaloti, iš jų pėsčiųjų perėjose 2 172.“
„8.5. Trečiasis tikslas – sumažinti eisme dalyvaujančių techniškai netvarkingų kelių transporto priemonių skaičių.
Šio tikslo siekiama, nes Lietuvoje privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros metu nustatoma, kad daugiau kaip 50 proc. visų techninei apžiūrai pateiktų transporto priemonių turi didelių trūkumų, tai yra keliais važinėja techniškai netvarkingos transporto priemonės, kurios kelia pavojų saugiam eismui.“
„Šio tikslo siekiama, nes Lietuvos keliuose 2014–2017 m. suteikiant medicinos pagalbą po eismo įvykių mirė 156 eismo dalyviai. Žemas eismo dalyvių išgyvenimo po eismo įvykių rodiklis atspindi nepakankamai efektyvų medicinos pagalbos tarnybų darbą.“
„8.9. Penktasis tikslas – efektyviau valdyti eismo įvykių rizikas.
Šiuo metu eismo įvykių duomenys tvarkomi Eismo įvykių informacinėje sistemoje, kurios valdytojas yra Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Nagrinėjant eismo įvykių aplinkybes, dažnai pastebima eismo įvykių duomenų trūkumų: Eismo įvykių informacinėje sistemoje klaidingai nurodytos eismo įvykio vietos koordinatės, nurodyta eismo įvykio vieta ir koordinatės tarpusavy nesutampa, klaidingai nurodyta eismo įvykio vieta, ne visada nurodyta informacija apie sankryžos požymį, nepakanka tikslumo – nurodyta tik gyvenvietė ar savivaldybė, nurodyta tik gatvė, nurodytas adresas, tačiau tiksli eismo įvykio vieta lieka neaiški, nurodytas adresas, tačiau nenurodytas kelias ir kilometras; nepakanka informacijos apie saugos diržus ir oro pagalves; nepakanka informacijos apie vaikiškų kėdučių naudojimą; nepakanka informacijos apie šalmų naudojimą; nepakanka informacijos apie sužeidimo mastą; nepakanka informacijos apie automobilių pagaminimo metus; netiksli informacija apie eismo įvykio rūšį ir pobūdį. Todėl būtina sukurti naują, šiuolaikišką eismo įvykių informacinę sistemą, kurioje būtų tvarkomi visi duomenys, reikalingi eismo įvykiams analizuoti ir eismo saugumo veiklai planuoti.“
„8.10. Penktajam tikslui įgyvendinti keliami tokie uždaviniai:
8.10.1. Kaupti ir analizuoti duomenis apie eismo įvykius, kuriuose nukentėjo eismo dalyviai.
Lietuvos transporto saugos administracija, siekdama prisidėti prie eismo saugumo automobilių keliuose gerinimo, pradėjo nagrinėti eismo įvykių, kuriuose dalyvauja keleivinės ir krovininės kelių transporto priemonės ir kuriuose buvo sužeisti ir (ar) žuvo žmonės, aplinkybes. Šių eismo įvykių aplinkybių tyrimo tikslas – nustatyti pirmines priežastis ir parinkti ir įgyvendinti konkrečias priemones, padėsiančias išvengti eismo įvykių, per kuriuos buvo sunkiai sužeisti ir (ar) žuvo žmonės. Būtina skatinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą, nes šiuo metu nustačius pirmines eismo įvykių priežastis ir parinkus priemones joms šalinti atsakingos institucijos dažnai nederina veiksmų tarpusavyje. Sukūrus naują eismo įvykių informacinę sistemą, joje bus kaupiami su eismo įvykiais susiję įvairių institucijų tvarkomi duomenys, kurie leis tiksliau nustatyti eismo įvykių priežastis ir numatyti priemones joms šalinti.
8.10.2. Pašalinti nustatytas pirmines eismo įvykių priežastis.
Norint parinkti efektyvias saugaus eismo gerinimo priemones, būtina efektyvi eismo įvykių priežasčių analizė.“
„13. Programos įgyvendinimą koordinuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.“
„14. Programą įgyvendina šios institucijos: Susisiekimo ministerija (Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija), Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos), Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Rekomenduojama vykdant Programą dalyvauti savivaldybėms ir nevyriausybinėms organizacijoms.“