Pilkoji teisėveikos zona: „Reikalinga pagalba įtikinti eismo organizavimo departamentą“ (L. Giros g. 4) (2024-09-16)

Susirašinėjimas el. paštu

2024-09-11 13:15

„Sveiki,
Kreipiuosi į Jūsų asociaciją nežinodamas kur daugiau kreiptis, kadangi nei policija, nei viešosios tvarkos skyrius, nei eismo organizavimo departamentas nenori klausyti skundo ir nukreipia į kitą instanciją.
Pateikiama nuorodą į “Tvarkau miestą”, kur aprašoma problema tiek išsamiai, kiek leidžia pati svetainė.https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/378211 ir https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/358557 . Šioje vietoje yra garažo rampos ir automobilių stovėjimo aikštelės kelio sankirta kartu su einančiu tarp stotelės ir namų šaligatvių.
Problema yra:
1) kelias į/iš aikštelės yra “tranzitinis” kuriuo kerta automobiliai norėdami apvažiuoti šviesoforą ir nepaiso nei dešinės rankos taisyklės, nei pėsčiųjų pirmenybės, nei greičio režimo ir važiuoja tokiu greičiu, kiek klauso vairas, bet ne stabdžiai. Taipogi yra užsienio šalių kurjeriai, kurie vežioja maistą iš picerijos pro šitą kelią nepaisydami LR KET. Iš esmės ten didesnis srautas nevietinių vairuotojų, kurie nežino aplinkos niuansų.
2) iš jau pareikštų prašymų buvo policijos nustatyta, kad trukdo prisiparkavę kampuose automobiliai ir dėl jų “lakstytojams” nesimato kitų eismo dalyvių, automobilių, pėsčiųjų ir dviračių, (taipogi nesimato ir tiems, kas važiuoja į/iš garažo, dėl einančios žemyn rampos ir dėl automobilių profilio;
3) žiemą, rampa apledėja ir išvažiuoti neužstrigus/nenučiuožius ir praleidus pėstįjį, kurio nesimato, kartais neįmanoma.
4) kaimynai prašymų neklauso, ir piktybiškai stato butent tose vietose, sakydami: “taip buvo, yra ir bus”;
5) policija nurodė kreiptis į eismo organizavimo departamentą;
6) eismo organizavimo departamentas nurodė kreiptis į viešosios tvarkos skyrių ir policiją, pralaikęs du prašymus (kiekvieną) po du mėnesius apriboti lakstymą ir/ar stovėjimą su konkrečiais pavyzdžiais, nuotraukomis ir vaizdo medžiagomis, iš pradžių pritaręs telefonu, kad negalima šitos vietos palikti šitaip, bet po to išvis nepritaręs jokiems apribojimams.
7) viešosios tvarkos skyrius iš pradžių nubaudė vieną stovėjusį, bet po to anuliavo baudą, nematydamas jokio trukdymo, pasišaipydamas iš pareiškėjo;
8) jokia instancija niekada nekvietė pareiškėjo į vietą pademonstruoti esmę, kodėl reikia eismo organizavimo priemonių, viskas buvo padaryta už akių, nesigilinant į esmę;
9) KET taisyklių interpretavimas kiekvienoje instancijoje skiriasi ir nėra prieita vienos nuomonės išskyrus nieko nedaryti; Pvz. KET 150.15 vidiniuose keliukuose galioja eismo organizavimui, bet ne viešosios tvarkos skyriui;
10) nebuvo nei apribotas stovėjimas, nei apribotas greitis jokiomis galimomis ir pigiomis priemonėmis;
11) konkretus pavyzdys faktiškai berezultatyviai yra tampomas po instancijas nuo vasario mėnesio;
12) Problema egzistuoja nuo 2000-ųjų metų, kada tranzitinį keliuką prijungė prie garažo rampos, pastatę parduotuvių pastatą. Pats užaugau eidamas tuo šaligatviu į mokyklą, kuris kertasi su tais keliukais, kuriais dabar važinėju.
Tikiuosi galėsite padėti padaryti šią vietą saugesnę visiems, ir pėstiesiems ir transporto priemonių vairuotojams.
Pagarbiai,
Pėstysis ir vairuotojas <...>“

2024-09-11 18:25

„EOS atsakymas formalus, bet beveik teisingas. Skųsti reiktų VTS atsisakymą veikti, nes 150.6 KET punktas yra pažeistas.
GSV akivaizdžiai matosi, kad ties išvažiavimu yra suformuotas takas, kurio prieigas užstato vairuotojai. KET yra kiek neaišku ką laikyti pėsčiųjų taku, tad geltoni dažai ant dangos tikrai nepakenktų, tačiau visų pirma reikia išnaudoti esamas teisines galimybes ir taisykles.
https://maps.app.goo.gl/9NUNegsQVMw823nC9
150. Sustoti ir stovėti draudžiama:
150.6. ant pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako, dviračių juostos, taip pat arčiau kaip 5 m atstumu prieš važiuojamosios dalies susikirtimą su pėsčiųjų ar (ir) dviračių taku, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m atstumu už pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako;“

2024-09-11 19:49

„Pone Kriščiūnai,
Dėkoju už skirtą laiką nagrinėjant viską, ką išpasakojau, tame tarpe ir užklausas į “Tvarkau miestą”. Šitas 150.6 man irgi pasirodė keistas, kodėl niekas jo nepaminėjo, nei EOS, nei VTS. Nežinau kaip aukščiausios instancijos interpretuotų tai, bet jeigu būti visiškai teisingu, SEAKĮ’o 11-oje sąvokoje pėsčiųjų takas turi būti pažymėtas tam skirtu kelio ženklu. Matyt tiesiog šaligatvio takelis išeinantis akivaizdžiai į važiuojamąją dalį niekam nerupi, kas ir stabdo rėmimasi 150.6 punktu. Tuo labiau naujausia taisyklė 150.15, tarkim, ne tikslina kokiems keliams naudojama, ar vidiniams, ar išoriniams (kelias yra inžinerinis statinys susidedantis iš važ. dalies, šaligatvių ir t.t., užimantis žemės plotą), šita taisyklė palieka laisvę visiems iš eilės sukti ją kaip nori, ir policijai, ir EOSui, ir VTSui, ir net teismams, kaip supratau iš pokalbių telefonu. O per pokalbį telefonu pareigūnai pasakė – “taigi nieko apie 150.15 ir 150.6 nepaminėjote”.
Kaip supratau vėl bandyti kreiptis į VTS su 150.6/150.15 ir žiūrėti kuo tai baigsis? Jeigu bus patirtas fiasko, ar galėsite kuo nors padėti?
<...>
P.S. Kažkada buvo neapibrėžta ar pėstieji turi pirmenybe stovėjimo aikštelėse ar teritorijose šalia kelių (ten kur greitis 20km/h), paskambinau į eismo saugumo departamentą ir paklausiau apie tai. Tai buvo seniai, gal prieš 6 metus, jie nieko nežadėjo keisti, bet visai neseniai buvo įvesta nauja taisyklė – pėstieji turi pirmumo teisę ir stovėjimo aikštelėse. Iš to seka du klausimai:
1) ar tokiame vidiniame kelyje apie kurį buvo dabar kalba, kuris neaišku ar jis daugiabučio kiemas ar stovėjimo aikštelės dalis, pėstieji apskritai turi pirmenybę. Ir ar įmanoma prašyti ateičiai tikslinti taisykles, kad turėtų pirmenybę?
2) kadangi SEAKĮ apibrėžia pėsčiųjų tako sąvoką, ar įmanoma teikti siūlymą tikslinti SEAKĮ 11 dėl pėsčiųjų tako sąvokos ir/ar KET 150.6 dėl 5 metrų ne tik prie pėsčiųjų tako, bet ir prie akivaizdaus šaligatvio takelio, kuris neturi ženklų?“

2024-09-12 00:46

„Rekomenduoju pasiskaityti Vienos kelių eismo konvenciją originalo kalbomis ir tada gal daug kas paaiškės ;). Man atrodo, kad kelias yra bet kuri vieta, kuri skirta transporto (tame tare ir dviračių) eismui…
Taip, mūsų KET turi tą konvenciją įgyvendinti ir negali jai prieštarauti. Bėda, kad jos vertimas į lietuvių kalbą yra prastas, KET ir SEAKĮ gerokai nukrypsta nuo konvencijos, todėl tenka lyginti su EN ir RU ar kokia kita kalba, kurią mokate.
Konvencija, beje, turi aukštesnę galią, nei mūsų teisės aktai, tad jai kur nors yra prieštaravimas – galima reikalauti, kad būtų vadovaujamasi konvencija. Tokia teorija.
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.041C25ADBE81
https://treaties.un.org/pages/ViewDetailsIII.aspx?src=TREATY&mtdsg_no=XI-B-19&chapter=11


Aukščiau minėti „Tvarkau miestą“ pranešimai ir atsakymai į juos

Pranešimas 2024-04-04

„Prašymas organizuoti priemones, ribojančias statyti automobilius nurodytose vietose raudonais apskritimais, (bent 5m nuo sankirtų pradžios) adresu L. Giros g. 4/Ateities g. 33, Vilnius, sankirtoje tarp požeminio garažo rampos ir vidinio kiemo kelio, taipogi ir pėsčiųjų takų. Pagal šiuo metu galiojančias taisykles, automobilių vairuotojai, dažniausiai nevietiniai kurjeriai, parduotuvių klientai, greitai važiuodami vidiniu keliu nepaiso dešinės rankos taisyklės[duomenys nuasmeninti] grečio režimo ir pėsčiųjų pirmenybės vidiniame daugiabučių kieme. Dėl jų ir riboto matomumo kyla kasdienė avarinės situacijos rizika. Pėstieji kurie vaikšto pažymėta mėlyna rodykle irgi yra sunkiai matomi ir sunkiai mato ar artėja automobilis. Juos dažniausiai nepraleidžia. Buvo atveju, kai staiga į kelią išvažiavo/išbėgo vaikas iš už mašinos. Automobiliai kartais negali prasilenkti dėl vietos stokos. Policija pagal ROIK 0124000144498 išaiškina kreiptis į savivaldybę. Vaizdo pavyzdys: https://youtu.be/5wo8Oc3ARqo

Atsakingo padalinio (Infrastruktūros grupės) atsakymas

„Informuojame, kad minėta vieta patenka į bendro naudojimo kiemų teritoriją, kur galioja Kelių eismo taisyklių reikalavimai. Pranešame, kad transporto priemonių vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Pastatytos transporto priemonės, ten kur sustojusi transporto priemonė trukdytų įvažiuoti (išvažiuoti) į (iš) stovėjimo aikštelę (-ės), stovėjimo vietą (-os), garažą (-o), kiemą (-o), teritoriją (-os), trukdytų įlipti į kitą transporto priemonę arba kitaip kliudytų transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui; kelio ir įvažiavimo (išvažiavimo) į (iš) šalia kelio esančią (-os) teritoriją (-os) važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos (toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas (išvažiavimas) į (iš) šalia kelio esančią (-os) teritoriją (-os)); ten kur tarp sustojusios transporto priemonės ir ištisinės horizontaliojo ženklinimo linijos (bortelio), kai jo nėra, – važiuojamosios dalies krašto mažesnis kaip 3 m atstumas ir kt. pažeidžia Kelių eismo taisyklių XVII „Sustojimas ir stovėjimas“ reikalavimus. (KET 150.10; 150.15; 150.7. ir kt. punktai). Taip pat transporto priemonių vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių (KET 4, 9 punktų) reikalavimais. Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai, nesudaryti kliūčių jų eismui, taip pat siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti privalo imtis visų būtinų priemonių. Atkreipiame dėmesį, kad Kelių eismo taisyklių pažeidimų pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnio 2 dalį (Sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas) yra taikytina administracinė atsakomybė. Pastebėjus pažeidimus galite kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos grupę el. p. viesoji.tvarka@vilnius.lt arba telefonu (8 5) 219 7948 ar pateikiant policijai telefonu 112 arba interneto svetainėje https://www.epolicija.lt/web/guest/choose-reporting-service-guest. Dėkojame Jums už informaciją.“

Pranešimas 2024-07-25

„Prašau iš naujo išnagrinėti prašymą E938-7758/24(3.2.55E-PAS) dėl parkavimo apribojimo organizavimo priemonių. Į minėtą prašymą buvo atsakyta – kreiptis į viešosios tvarkos skyrių arba į policiją, kas ir buvo padaryta. Tačiau pranešimas 370984 buvo išnagrinėtas ir administracinio nusižengimo byla buvo nutraukta, pagal kaltinamojo paaiškinimus cituojančius viešosios tvarkos skyriaus pareigūnus: “Vien tai, kad asmeniui fiksuojant transporto priemonę jam pasirodė, jog transporto priemonė trukdo pravažiuoti ar praeiti, nereiškia, kad toks nusižengimas realiai yra padarytas”. Pateikiu pavyzdžius: Pvz. #1, nuotraukoje #2 vaikas ant dviračio už mašinos, vaikas buvo atsargus su mama, o gali baigtis ir blogiau, video apačioje: https://youtu.be/QUGLfRJKBSg Pvz. #2 nuotr. #3 elementariai negalima įvažiuoti į garažą/prasilenkti dėl automobilių srauto: https://youtu.be/X_7BeEljPFg Pvz. #3 nuotr #4/5, avarinė situacija su policijos išaiškinimu kreiptis į savivaldybę: https://youtu.be/GxInnErQ7M0

Atsakingo padalinio (Infrastruktūros grupės) atsakymas

„Pakartotinai Informuojame, kad minėta vieta patenka į bendro naudojimo kiemų teritoriją, kur galioja Kelių eismo taisyklių reikalavimai. Pranešame, kad transporto priemonių vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Pastatytos transporto priemonės, ten kur sustojusi transporto priemonė trukdytų įvažiuoti (išvažiuoti) į (iš) stovėjimo aikštelę (-ės), stovėjimo vietą (-os), garažą (-o), kiemą (-o), teritoriją (-os), trukdytų įlipti į kitą transporto priemonę arba kitaip kliudytų transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui; kelio ir įvažiavimo (išvažiavimo) į (iš) šalia kelio esančią (-os) teritoriją (-os) važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos (toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas (išvažiavimas) į (iš) šalia kelio esančią (-os) teritoriją (-os)); ten kur tarp sustojusios transporto priemonės ir ištisinės horizontaliojo ženklinimo linijos (bortelio), kai jo nėra, – važiuojamosios dalies krašto mažesnis kaip 3 m atstumas ir kt. pažeidžia Kelių eismo taisyklių XVII „Sustojimas ir stovėjimas“ reikalavimus. (KET 150.10; 150.15; 150.7. ir kt. punktai). Taip pat transporto priemonių vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių (KET 4, 9 punktų) reikalavimais. Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai, nesudaryti kliūčių jų eismui, taip pat siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti privalo imtis visų būtinų priemonių. Vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2009 m. spalio 15 d. įsakymo Nr. 30-1783 „Dėl techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo ir jų priežiūros Vilniaus mieste tvarkos aprašo tvirtinimo“ 2 ir 43 punktais Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Infrastruktūros grupė nepritaria stovėjimo draudimui.“

Leave a Comment