Kitų institucijų požiūris į pėsčiuosius

2018-03-21

„Vairuotojai turi Jus praleisti, kai einate per perėją. Artėdami prie perėjos jie turėtų sumažinti greitį ir būti pasiruošę sustoti. Tačiau pėsčiasis neturi pirmumo teisės prieš transporto priemones tol, kol nežengė ant pėsčiųjų perėjos. Pėsčiasis neturi žengti į perėją, jei taip privers vairuotoją staigiai stabdyti transporto priemonę.“

http://www.smlpc.lt/media/file/Skyriu_info/Metodine_medziaga/traumu_ir_nelaimingu_atsikikimu_prevencija/kelio_zenklai_lankstinukas_v02.pdf


2018-02-09

Asmuo: Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

„„Tiek lapkričio, tiek gruodžio bei sausio mėnesiai yra ypač pavojingi pėstiesiems.Ne išimtis ir šie metai. Kiekvieno mirtino įvykio aplinkybes esame išnagrinėję ir galiu pasakyti, kad beveik visi pėstieji elgėsi neapdairiai, o daugiausiai žuvo tamsiuoju paros metu“, – teigia ministerijos atstovas.“

„Didžiausia problema buvo ta, kad nei vienas iš žuvusiųjų kirto arba ėjo važiuojama dalimi neturėdami matomumą gerinančių priemonių, atšvaitų. Kad ir ką bedarytume, kad ir kaip būtų sutvarkyta kelių infrastruktūra, jeigu pėstieji ir toliau numos ranka į savo saugumą, niekas jų neapsaugos“

„Jei kalbant apie perėjas, kuriose žuvo pėstieji, jos turi rimtų trūkumų, todėl šiais metais bus daroma viskas, kad tos perėjos atitiktų visus reikalavimus: turėtų kryptinį apšvietimą,saugumo saleles. Taip pat ruošiame programą „0 žuvusiųjų“, kurioje yra numatyta tikrai labai daug sprendimų, kurie, manome, turėtų gerinti situaciją keliuose“


2017-04

„„Kai įlįsti į žmonių sąmonę tradicinėmis priemonėmis sunku, mes pasirinkome netradicinį kelią. Internete surastas originalias komentatorių mintis perkėlėme ten, kur jas gali matyti visi pėstieji – prie pėsčiųjų perėjų. Tikimės, kad tokiu būdu atkreipsime žmonių dėmesį ir jie, prieš žengdami į pėsčiųjų perėją, bus atsargesni“, – teigė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.“

„Prieš įžengdamas į pėsčiųjų perėją, pėsčiasis turėtų įsitikinti, kad prie perėjos artėjančio automobilio vairuotojas jį pastebės ir turės galimybę laiku sustabdyti automobilį“, – teigė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.“

http://www.pestieji.lt/internetaiapiepesciuosius-uzrasai-prie-pesciuju-pereju-kaune-2017


2016-09-28

„Saugaus eismo specialistai, žvelgdami į pėsčiųjų elgesį kelyje, ragina sugriauti mitą, kad pėsčiųjų perėjoje pėsčiasis gali nesirūpinti dėl savo saugumo.“

„pėsčiųjų saugumu susirūpinę specialistai sprendžia, kokiomis priemonėmis kovoti su pėsčiaisiais, kurie į kelią įžengia visiškai nevertindami to, kas vyksta aplinkoje.“

„kaip į perėją įžengia žmogus, naudodamasis mobiliuoju telefonu ir net nekreipia dėmesio, spės ar ne iki pėsčiųjų perėjos sustoti transporto priemonės”“

„”Pėstiesiems reikia parodyti, kuo jie rizikuoja elgdamiesi nesaugiai gatvėje.“

„Ne visuomet automobilio vairuotojas, net ir pamatęs, kad pėsčiasis žengia į perėją, sugebės sustabdyti automobilį ir ne visuomet dėl to galime kaltinti vairuotoją. Galbūt kelio danga buvo šlapia ir stabdymo kelias pailgėjo, o gal ir mašinoje staiga atsirado kažkoks gedimas”, – galimus scenarijus dėstė [Kauno technologijos universiteto docentas Martynas Starevičius] <…>.“

„KTU docentas pastebėjo, kad šiandien pėstieji žino savo teises, tačiau primiršta pareigas“

„Jo [Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus viršininko Mindaugo Katkaus] teigimu, yra susiklosčiusi klaidinga nuomonė, kad pėsčiųjų perėja užtikrina saugumą.“

„Manau, kad žmonės, kirsdami važiuojamąją dalį net ir pėsčiųjų perėjoje, per dažnai patiki savo gyvybę kitiems, kad kažkas kitas, o ne jie patys save apsaugotų“

„Specialistas tvirtino, kad nuo senų laikų dar įsigalėjęs mitas, jog vairuotojas, užimdamas stipresniojo poziciją, turi apsaugoti pėsčiąjį, tačiau net ir bandydamas taip pasielgti gali to nesugebėti dėl fizikinių priežasčių.“

„Dėl eismo įvykių, kai nukenčia pėstieji, mūsų šalyje visuomet skubama nukryžiuoti vairuotoją, tačiau ar kiekvienas pėsčiasis gali pasakyti, kad žino, kokiomis taisyklėmis vadovaujantis reikia kirsti važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjoje?”“

„Kažko panašaus reikėtų ir siekiant išmokyti saugiai naudotis perėjomis pėsčiuosius – reklamos, kuri visiems paliktų įspūdį”“

http://www.pestieji.lt/pesciuju-perejos-nemirtingumo-negarantuoja-2016-09-28


2016-02-07

Susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys pritarė, kad vertėtų daugiau investuoti į gyventojų švietimą apie saugų eismą, bet tai padaryti nėra taip paprasta.“

„Pėstieji viduje jaučiasi įgiję pirmumo teisę. Kita vertus, pėsčiųjų perėjos tam ir reikia, kad žmogus joje jaustųsi saugus“

„Saugiausios yra tokios perėjos, kurios apskritai nesikerta su važiuojamąja dalimi, – tai požeminės perėjos arba pėsčiųjų viadukai, tačiau tokias priemones įrengti labai brangu.“

„Vienas įdomesnių sprendimų pritaikytas Vilniuje, T.Narbuto gatvėje, kur keturių eismo juostų gatvę su skiriamąja juosta kertanti perėja padalyta į dvi dalis.
Tai apsaugo pėsčiuosius nuo pagundos bėgti skersai visą gatvę į čia pat esančią viešojo transporto stotelę, nes perėjus pusę gatvės tenka paėjėti apie 30 metrų per skiriamojoje juostoje įrengtą taką iki kitos perėjos dalies.“

„„Nė vienas draudimas, ribojimas ar priemonė nepadės, jei žmogaus galvoje netvarka“, – ir vairuotojų, ir pėsčiųjų elgesį komentavo R.Slapšys.“

„Todėl į perėją žengti galima tik įsitikinus, kad vairuotojas jus pastebėjo, ėmė stabdyti ir spės sustoti.“

„Perėja nėra nepramušamas tunelis“

http://www.pestieji.lt/kas-ka-ir-kada-turi-praleisti-pesciuju-perejose-2016-02-07