Žiniasklaidos požiūris į pėsčiuosius

https://www.pestieji.lt/tag/ziniasklaidos-poziuris


2023-11-06

„Perėjoje nufilmuota nemirtinga pasijutusi 17-metė: iš tamsos žengė po mikroautobusu“

„Pėsčiųjų perėjoje nukentėjo nepilnametė, pranešė Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas (VPK), kurio atstovai viešina ir šio eismo įvykio filmuotą medžiagą bei moralą vienai eismo dalyvių grupei – vairuotojams.“

„Policija viešina avarijos Eišiškėse (Šalčininkų r.) vaizdo įrašą ir primena vairuotojų pareigas pėsčiųjų atžvilgiu. Žiūrovams, ypač vairuojantiems, gali kilti retorinis klausimas: o pėstieji pareigų neturi, tik teises?

„Pasakojama, kaip dar spalio 26-osios rytą Šalčininkų r., Eišiškių mstl., Vilniaus ir Mickevičiaus g. sankryžoje, automobilio VW vairuotojas (gimęs 1969 m.), sukdamas į kairę, nepraleido ir sužalojo per pėsčiųjų perėją ėjusią nepilnametę (gimusią 2006 m.). Vairuotojas paaiškino, kad per pėsčiųjų perėją ėjusios pėsčiosios nepastebėjo. Kažin, pėsčioji bent pabandė pastebėti jos nematančio vairuotojo mikroautobusą?

„Apie pėsčiųjų pareigas policija savajame pranešime nieko nerašo, todėl 15min šią spragą užpildo.“

http://www.pestieji.lt/dvi-publikacijos-mikroautobusas-perejoje-partrenke-nepilnamete-eisiskes-2023-10-26


2023-10-19

„Žiauri, bet iškalbinga policijos žinutė: nuotraukos parodo, kuo skiriasi pėsčiasis nuo potencialaus negyvėlio…“

„kaskart aktualus, gyvybiškai svarbus socialinės reklamos apie saugų eismą leitmotyvas: pėsčiasis turi būti matomas, antraip gali tapti žuvęs.“

Motorinių transporto priemonių vairuotojams šis principas, pasirodo, negalioja.

„Dažnas vairuotojas mielai praleistų pėsčiąjį, jei tik apskritai laiku jį pamatytų“

Kaip gaila, kad dažnai vairuotojas turi svarbesnių reikalų nei pastebėti pėsčiąjį.

„akivaizdus skirtumas tarp namo saugiai pareisiančio ir galimai į žuvusiųjų keliuose sąrašą pateksiančio mažamečio.“

Vienintelis veiksnys, lemiantis, ar mažametis saugiai pareis namo, yra jo matomumas kelyje, tikrai tikrai: http://www.pestieji.lt/partrenkta-per-pereja-ejusi-devynmete-policininkai-vaika-gaivino-iki-mediku-atvykimo-2023-06-22; http://www.pestieji.lt/vilniuje-perejoje-moteris-su-visureigiu-partrenke-10-ies-mergaite-2023-04-12

„Pėsčiąjį galima ir būtina praleisti, o „vaiduoklį“ net norėdamas ne visada pastebėsi.“

Nesikrimsk, jei artėdamas prie specialiai apšviestos perėjos neatleidai akceleratoriaus ir dėl per didelio užimtumo bei per didelio greičio užvažiavai ant kažko su ne ryškiai geltona striuke ir be atšvaito – juk tai tik „vaiduoklis“!

http://www.pestieji.lt/policija-ir-15min-pasakoja-apie-vaiduokli


2021-03-13

„Vilniuje automobilis „Volvo“ pėsčiųjų perėjoje partrenkė dvi moteris“

https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/nelaimes/2021/03/13/news/vilniuje-automobilis-volvo-pesciuju-perejoje-partrenke-dvi-moteris-18626277

+

Tai Volvo jau paleido į gatves automobilius, kurie patys save vairuoja, kad „automobilis partrenkė“?

https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/permalink/4397764076907424/?comment_id=4398172586866573


„Pranešėjas reportažą pristatė žodžiais “tebūnie tai pamoka kiekvienam” [pėsčiajam].“

https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/3269677223049454

https://www.tv3.lt/naujiena/video/nufilmuota-avarijos-akimirka-vilniuje-per-pereja-begusi-moteris-pakliuvo-po-automobiliu-n1029587


2020-01-07

„Anot antraštę kūrusio žurnalisto, gatvę galima pereiti tik pėsčiųjų perėjose. Jei perėjos nėra – eiti draudžiama.
Įdomu kaip tas žurnalistas įsėda į savo automobilį. Negi per keleivio dureles įlipa?
Pranešime nėra nė žodžio apie neleistiną gatvės kirtimą, tačiau pati kalba ir atsakomybės permetimas automobiliui atrodo nekaip.
Mano supratimu, eismo įvykio kaltininkė yra jauna vairuotoja, tačiau antraštėje kaltininkė jau nustatyta. Antraštės teiginys skamba, lyg sužalojimas yra teisingas būdas kovoje su pažeidėjais.

incidentas įvyko 08.40 val. nereguliuojamoje Vytauto ir Klevų g. sankryžoje, automobilis „Renault Megane“, kurį vairavo 18-metė mergina, sukdamas į kairę, nepraleido ne pėsčiųjų perėjoje ėjusios 59 metų moters

Skaityti daugiau: https://www.diena.lt/…/kretingoje-patrenkta…
—-“

https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/3190247384325772

https://www.diena.lt/naujienos/klaipeda/nusikaltimai-ir-nelaimes/kretingoje-patrenkta-neleistinoje-vietoje-ejusi-moteris-946979


2018-04-18

„Susirūpino saugumu: perėja nėra zona, kurioje pėsčiasis tampa neliečiamas

Autorius: Marius Eidukonis.

https://kauno.diena.lt/naujienos/lietuva/salies-pulsas/susirupino-saugumu-pereja-nera-zona-kurioje-pesciasis-tampa-nelieciamas-860046


2015-02-21

„kada vairuotojai išties privalo praleisti pėsčiuosius?“

„Kitas ne visada pėsčiųjų patiems sau iškeliamas klausimas – ar tikrai būtina eiti į pėsčiųjų perėją būtent prieš šią transporto priemonę? Net ir tokiu atveju, kai transporto priemonė važiuoja pakankamai nedideliu greičiu ir atstumas iki perėjos pėsčiojo manymu yra pakankamas, pėsčiasis neturėtų žengti į pėsčiųjų perėją (dar geriau – net nesiartinti prie jos, kad prisiartindamas neklaidintų vairuotojo), jeigu ta transporto priemonė – autobusas, sunkvežimis ar spec. technika, kurios stabdymas ir įsibėgėjimas yra sudėtingesni, užtrunka ilgiau, kainuoja daugiau degalų ir vairuotojo pastangų. Juk nesunku suprasti, kad dėl vieno pėsčiojo praleidimo stabdyti kelis vieną paskui kitą važiuojančius autobusus (o kitų transporto priemonių nėra) yra labai neracionalu, bet būtina vien dėl to, kad pėsčiasis nusprendė į perėją vis dėlto žengti. Pėsčiasis, šiuo atveju sustojęs atokiau nuo perėjos ir taip vairuotojo nesuglumindamas, pats laimi ne tik saugumo, bet ir laiko, nes galiausia, kai transporto priemonė nemažindama greičio pravažiuos, gatvei likus tuščiai beliks tik pereiti perėją. Toks gatvės perėjimas daugeliu atvejų užtrunka trumpiau, nes transporto priemonė nestabdoma pravažiuoja greičiau nei užtruktų įsitikinimas, kad vairuotojas pėsčiąjį mato, mažina greitį ir atstumas yra pakankamas esant šioms kelio sąlygoms transporto priemonę iki perėjos sustabdyti.“

„Vairuotojai taip pat galėtų keisti savo įpročius.
KET 30 p. nurodo, kad vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti, kad praleistų <...>“

„Iš toli pastebėjęs netoliese pėsčiųjų perėjos stoviniuojantį pėsčiąjį, akivaizdžiai besiruošiantį eiti perėja, vairuotojas savo veiksmais turėtų išsiduoti, jog pėsčiąjį jau mato ir ketina praleisti. Svarbiausi šiuo atveju – akių kontaktas ir ankstyvas greičio mažinimas.“

„Dėl šios priežasties, vairuotojas, sustojęs prie pėsčiųjų perėjos praleisti pėsčiojo, turėtų galinio vaizdo veidrodėliuose stebėti ar nėra iš paskos gretima eismo juosta pavojingu greičiu prie perėjos artėjančių transporto priemonių, ir tokių pastebėjęs, stengtis atkreipti pėsčiojo dėmesį (tai neturėtų būti įspėjamasis garsinis signalas, nes yra rizika, kad pėsčiasis reaguodamas ims bėgti perėja pirmyn). Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai pastebėję tokį pavojų įjungia tos krypties, kurioje pusėje esančia eismo juosta pavojingai greitai artėja kita transporto priemonė, posūkio signalą – tikisi, kad šis signalas atgrasys neatidų vairuotoją nuo važiavimo greta automobilio su įjungtu posūkio signalu jo eismo juostos kryptimi ir atkreips dėmesį, išpeš didesnį atidumą.“

„vairuotojas, sustabdęs automobilį prieš pėsčiųjų perėją praleisti pėsčiojo, neturėtų atleisti stabdžio paminos net jei automobilis neriedėtų tol, kol pėsčiasis nepraėjo. Transporto priemonės gale įsižiebę stabdžių šviesos signalai atkreipia iš paskos (o ypač svarbu – gretimomis eismo juostomis) atvažiuojančių vairuotojų dėmesį, priverčia (kartais net nesąmoningai) pasidomėti priežastimi, dėl kurios priekyje važiuojantis vairuotojas stabdo ar automobilis yra sustabdytas.“

https://www.delfi.lt/auto/patarimai/metas-keisti-iprocius-kada-vairuotojai-isties-privalo-praleisti-pesciuosius-67209154