https://www.pestieji.lt/tag/vairavimo-mokytoju-poziuris
2020-10-03
„<…> kodėl straipsnyje paskelbėte melą? Nuostatos, kad pėstieji turi netrukdyti transportui, KET juk jau nebėra ir tas kalbintas pedagogas-instruktorius šneka netiesą.
—-
Pasak pedagogo Tomo Rinkevičiaus, abi pusės turi būti dėmesingesnės. Pėstieji, eidami per perėją, turėtų negalvoti, kad turi pirmenybę. Nes taisyklėse sakoma, kad įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.
<…>
Gal Tomas Rinkevičius
galėtų paaiškinti apskritai kam reikalingos pėsčiųjų perėjos, jei „pėstieji, eidami per perėją, turėtų negalvoti, kad turi pirmenybę“? ir kaip reikia pereiti gatvę nesutrukdžius transporto priemonėms?“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/permalink/3928952857121884
2018-04-18
„Vairavimo mokyklos “ARV-Auto” vadovas Valdas Šlepikas tokį siūlymą kol kas vertina atsargiai, nes ne visuomet stabdžių pedalo spaudimas gali išgelbėti nuo avarinės situacijos, o praktika, kai stabdžių pedalas nespaudžiamas, o tiesiog atleidžiamas akceleratoriaus pedalas taip pat nėra gera.“
„”Tokios idėjos siūlytojai turėtų pagalvoti, kaip ne tik apsaugoti pėsčiąjį, įžengusį į perėją, tačiau kaip nesukelti chaoso ir eisme. Juk atleidus akceleratoriaus pedalą, bet nenuspaudus stabdžių, automobilis pradeda lėtėti, tačiau apie tokį greičio pasikeitimą nežino iš paskos važiuojantis automobilis, tad mes rizikuojame, taikydami tokią praktiką, prie pėsčiųjų perėjų matyti virtines avarijų. Be to, kokiam atstumui iki perėjos likus reikėtų atleisti greičio pedalą, kaip tokios taisyklės, jeigu ji būtų suformuluota ir įtraukta į Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laikymasis būtų kontroliuojamas?” – galimus neigiamus tokios tvarkos padarinius įvardijo pašnekovas,“
„Išskirti vieną eismo dalyvių grupę būtų neteisinga, nes kiekvienos grupės atstovai turi pažeidžiamų vietų.“
„”Kalbant apie eismo įvykius pėsčiųjų perėjose, kuriuose nukenčia pėstieji, kone visais atvejais kaltiname vairuotoją, o pėsčiąjį laikome auka, tačiau nesvarstoma, ar pėsčiasis tikrai įvertino, ar sugebės saugiai pereiti gatvę. Pėsčiųjų perėja nėra zona, kurioje pėsčiasis tampa neliečiamas”, – mintis dėstė ilgametę vairavimo instruktoriaus patirtį turintis vyras.“
„dabar policijos pareigūnai daug dėmesio skiria transporto priemonių vairuotojų kontrolei – stebi, ar jie važiuodami laikosi Kelių eismo taisyklių, ar nekalba telefonu, tačiau pėsčiųjų naudojimasis mobiliasiais prietaisais, ypač artėjant prie pėsčiųjų perėjų arba einanat per jas, taip pat yra labai pavojingas.“
„”Kas iš to, jei būsi teisus, tačiau sužeistas ar negyvas?” – retoriškai klausė V.Šlepikas.“
2018-03-15
Vairuotojų mokymo centro „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas.
„Toks įspūdis kad norite padaryti iš pėščiųjų ir dviratininkų šventas karves. O man atrodo kad reikia tiesiog saugumo – VISIEMS. Ir vairuotojams taip pat. Todėl išskirtinumų darymas vienai eismo dalyvių grupei nepridės saugumo. Tarkime užspaudus vairuotojus dėl pėščiųjų praleidimo pėstiesiems gali pasirodyti kad jie gali eiti per gatvę bet kur, bet kada ir užrištomis akimis. Nemanau kad tai bus saugiau. Tikrai tikiu kad pėstieji turi jausti ėjimo per gatvę galimą pavojingumą – kitaip aukų tik daugės. Na taip – kaltinsim vairuotojus bet žuvusiems nuo to geriau nebus. Žmonės turi saugotis eisme – VISI. Ir vairuotojai ir dviratininkai ir pėstieji. Dabar i nemažai pėsčiųjų visai nebesisaugo ir turime pasekmes. Tačiau neteisinu vairuotojų – visada sakau mokiniams vertinti situaciją perėjose – stebėti pėsčiuosius jau prieigose o net tik važiuojamoje dalyje. 🙂“
2018-03-29
„Kai mokiausi vairuoti, prieš daug metų, instruktoriaus žodžiai buvo tokie (labai gerai pamenu) – kol pėsčiojo nėra vienos kojos ant perėjos – nestoti, nes jis ten gali šiaip sau stovėti 🙂 Paneigti įkaltus žodžius ir persimokinti reikia laiko 🙂 O būtent šis skirtumas man asmeniškai labai išryškėjo būnant užsienyje – automobilis stoja prie perėjos nors pėstysis dar tik artinasi ir yra 3 metrai nuo jos, aš juokaudavau, kad pas mus Lietuvoje dar 3 mašinos spėtų pravažiuoti“
„Tarkim kodėl dabar būtina itin atidžiai eiti per gatvę net tik nereguliuojamoje perėjo, bet ir sulaukus žalio šviesoforo signalo? Net pačių geriausių norų kupinas vairuotojas gali fiziškai nespėti sustabdyti savo automobilio, jei padarys bent menkiausią klaidą prognozuodamas koks bus stabdymo kelias asfalto paviršiui pasidengus plika akimi neįžiūrimu ledo sluoksniu ar telkšant tirpstančio sniego baloms. O jei dar padangos nudilusios ar prastai veikiantys stabdžiai? Tada savo teises tiesmukai suprantantys ir į važiuojamąją dalį žengiantys pėstieji atsiduria didžiuliame pavojuje“, – apie akciją „Aš ir Tu atsargūs kai slidu“ pasakoja viena jos iniciatorių, vairavimo mokyklos „ARV-Auto“ neformalaus ugdymo būrelio mokytoja-ekspertė Lina Šembergė.“
http://www.pestieji.lt/pesciuju-perejose-sezonines-elgesio-korekcijos-2017
2016-02-07
„Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pažymėjo, kad perėjose dažniau neatsargiai pasielgia patys pėstieji, o ne automobilių vairuotojai.“
„„Tokiam žmogui labai sunku įvertinti vairuotojo galimybes. Jis mąsto: „Mane juk turi praleisti.“ Bet „turi praleisti“ ir „gali praleisti“ yra ne tas pat.“