Apie Vilniaus viešojo transporto problemas | Telkinys | 2024-04-10

2025-01-29

„Apie viešąjį transportą ir jo kainą
Apie viešojo transporto kainas. Jei svarstai kainos klausimus, kokia sritis tai bebūtų, būtina žinoti esminius dalykus: kiek tai padidins ar sumažins vartotojų, kiek tai įgalins pagerinti ar išlaikyti paslaugos kokybę ar kiekybę, kokie realūs dabar paslaugos kaštai aptarnauti klientus skirtingose miesto vietose, kokie bus tie kaštai ateityje turint galvoje planuojamas investicijas bei kitus pokyčius.
Nieko to šiandien svarstant viešojo transporto bilietus nėra. Yra tik bendras pasakymas, kad reikia daugiau pinigų. Greičiausiai reikia. Tačiau bet kuris verslas iškart bankrutuotų, jei kainą keltų be analizės, o tik dėl to, kad reikia pinigų. Todėl iškart sakau, kad nors pritarsiu svarstymo pradžiai, tačiau be rimtų duomenų apie mano minėtus klausimus, palaikyti projekto nesiruošiu.
Reikia atsakymų:
– Kiek ir kokia kaina pakeis skirtingų vartotojų pasirinkimą važiuoti viešuoju;
– Kiek ir kas numatyta pagerinti kokybės prasme (naujos transporto priemonės, geresnės stotelės, didesnis greitis dėl A juostų ir kita)?
– Kiek ir kas numatyta pagerinti kiekybės prasme (kokie nauji maršrutai, kiek dažnai aptarnaujami, ar nėra pertvarkomi esami maršrutai)?
– Gal pagaliau pavyzdžiui atsiras žiedinis maršrutas, kuris sujungtų, tarkime Paupį, Stotį, Naujamiestį, Vilkpėdę, Laisvės prospektą, Žalgirio arba Konstitucijos gatves, Olandų gatvės žiedą) ?
– Kiek šie ir kiti pagerinimai leis padidinti viešojo transporto greitį ir taip padidinti patrauklumą bei sumažinti sąnaudas?
– Ar nėra plėtroje numatyta „inovatyvūs“ sprendimai su vandeniliu ar panašiomis technologijomis, kuris šiandien tik išaugintų sąnaudas be juntamo kokybės pagerėjimo keleiviams?
– Ar yra aišku, kiek šiandien kainuoja aptarnauti skirtingų rajonų gyventojais?
– Kiek mums priimtina, kad Šeškinės, Žirmūnų, Antakalnio ar Karoliniškių gyventojai, kuriuos aptarnauti kainuoja gal net mažiau nei šiandien kainuoja bilietėlis, subsidijuoja pustuščius maršrutus į Vilniaus ar Trakų rajoną, kur aptarnavimo kaštai bent keletą kartų didesni, o šių rajonų biudžetai, skirtingai nuo Vilniaus, prie viešojo transporto išlaikymo neprisideda.
Mano strategija visada buvo ta, kad pagrindinis Viešojo transporto pajamų šaltinis turi būti nauji vartotojai, ir kad viešasis transportas turi būti subsidijuojamas ne mažiau nei de facto mokesčių mokėtojai subsidijuoja individualų transportą (per tam reikalingą milžinišką ir brangią infrastruktūrą), kad ir kaip sunku tai būtų tiksliai apskaičiuoti. Toks požiūris yra tvaresnis, kuria geresnį miestą, ir netgi taupesnis mokesčių mokėtojams.
Vykstančiose priešrinkiminėse diskusijose dėl “nemokamo” viešojo transporto visada pabrėždavau, kad nemokamo transporto nebūna, ir logiška, kad jis subsidijuojamas, bet svarią kaštų dalį padengia tiesiogiai keleiviai, ir Vilniaus proporcija yra racionali bei tinkama dėl daugybės priežasčių – kokybės, finansų, tvarumo, teisingumo. Panašaus balanso norėtųsi ir toliau.
Ko tiktai norėtųsi daugiau – kad kaip kažkada Taline, centrinė valdžia padėtų iš esmės atnaujinti viešąjį transportą, ir nepaliktų tos naštos tik miestui.
Mano manymu bilietai neturi brangti tankiai apgyvendintų rajonų gyventojams, kur srautai didžiausi, keleivių daugiausiai, ir vieno keleivio aptarnavimas kainuoja pigiau, o didesnis brangimas galimas nebent už Vilniaus miesto teritorijos esančių priemiesčių maršrutams, kurie yra brangiausi aptarnauti. Ypač kai Vilniaus rajono savivaldybė nei kiek neprisideda prie viešojo transporto, kuris skirtas kaip tik pirmiausiai rajono gyventojams, ir tai subsidijuoja tik Vilniaus mokesčių mokėtojai.
Dar šiuo metu, manau, būtina atsisakyti neadekvataus, pasenusio ir nežinia kodėl dar prieš mano kadenciją įvesto kelionės trukme paremto bilieto. Be abejo, visi bilietai nuo atsižymėjimo turi galioti ribotą laiką (daugelyje Europos miestų jis toks, kad leistų pervažiuoti visą miestą), ir visi bilietai turi leisti be papildomo mokesčio persėsti į kitą transporto priemonę. Tačiau dabar už stovėjimą kamštyje mokama taip pat kaip ir už važiavimą, o tuos, kurie viešąjį transportą įsėda pirmą kartą, pavyzdžiui, miesto svečiai, šios sistemos apskritai suvokti nelabai gali.
Kol pats buvau meras, viešojo transporto bilietų kaina buvo nejudinama. Jei dabartinė administracija nusprendžia judinti (gal ir laikas), tai visgi darykime tai su galva – duomenimis ir jų analize.“

https://www.facebook.com/remigijus.simasius/posts/pfbid0TNLQZRsJENUt5sxDvQ6eFPtmNaD5FPJ4gN9QCoBJub5mkfQCWb3P5VScPN9kTH5rl


2025-01-24

„Kodėl vilniečiai praleidžia daugiau laiko spūstyse nei Parizijaus ar Londinijaus gyventojai?
Viskas labai paprasta:
a) post-sovietinis mentalitets: be automobilio aš truputį niekas. Kuo didesnis automobilis, tuo aš labiau kažkas.
b) privažiuosiu iki durų, nes labai skubu ir esu labai svarbus.
c) nesutvarkytos parkingo galimybės miesto centro prieigose.
d) nevažiuosiu visuomeniniu su visokiais bomžais.
e) nepakankamai efektyvus viešasis (neužtenka specialiųjų eismo juostų)
f) vaikšto tik lochai, leftistai ir hipsteriai.
Kaip suprantate, šiems punktams yra įvairių niuansų, bet esmė maždaug tokia 🙂“

https://www.facebook.com/z.justinas/posts/pfbid033eike1EGRmG43xXpYUHWrFQdJ7E48TSuZM1ukJMavKi4f82juTiEQRbKNtdt9dKvl


2025-01-18

„numtot moment. vakar sužinojau apie light rail viešojo transporto sistemas ir pradėjau svarstyti, kodėl vilniuje kalbama apie metro, bet nekalbama apie light rail? lengvojo geležinkelio (nežinau tikslaus vertimo) sistemos yra kombinacija tradicinių požeminių metro linijų ir viršžeminio geležinkelio, panašiai į tramvajų, tik lengvasis geležinkelis mieste turi savo dedikuotas trasas ir nėra integruotas į bendrą eismą, kas užtikrina greitesnį judėjimą.
light rail sistemos yra optimalios mažiems ir vidutinio dydžio miestams dėl kaštų efektyvumo ir statymo patogumo — požeminės atkarpos planuojamos greičiui, viršžeminės — jautrioms teritorijoms, pvz. senamiesčiui.
light rail sistemos yra žymiai pigesnės, nes brangiausia metro statybos dalis yra požeminių tunelių ir stočių statyba.
Porto, Kauno dydžio Portugalijos miestas, neapsikentęs begalinių kamšių, pasistatė puikiai veikiančią, prieinamą ir plačiai naudojamą light rail sistemą, susidedančią iš 6 linijų ir 85 stočių. projektas planavimo fazėje susidūrė su daug pasipriešinimo ir kritikos, ilgam įbrista į skolas dėl prastų finansavimo sprendimų, bet šiandien finansinė situacija jau iš esmės išspręsta, o gyventojai džiaugiasi puikiu viešuoju transportu, nedusdami kamščiuose (video su daugiau informacijos komentaruose).
įkvepianti sėkmės istorija, iliustruojanti, kad, jei mūsų broliai iš rytų europos, portugalai, gali įgyvendinti tokio masto projektą, tai mes irgi tikrai galim.“

https://www.facebook.com/simonas.svegzda/posts/pfbid02ehZ8ia1RyPq2MUfb4qMefUAfN5EgXUk83ibt5vxgE3jAXvf7pNCkVE4fJp8dCW4Rl


2025-01-09

„🚀 Kelionė laiku: 2014 vs 2024 m. – kaip gerėjo sostinės viešojo transporto kokybė?
Greitesnį ir patogesnį viešojo transporto judėjimą bei trumpesnį kelionės laiką keleiviams užtikrina:
🚌 A juostų tinklas, kurį šiandien sudaro 43,2 km., o tai net 40% daugiau, nei 2014-aisiais.
🗺 +14 viešojo transporto maršrutų. Šiandien miesto gyventojų ir svečių poreikiams užtikrinti rieda 106 maršrutai, kurių pagrindą sudaro 83 autobusų ir 17 troleibusų maršrutai bei 6 greitųjų autobusų maršrutai.
🚎 +460 naujų viešojo transporto priemonių, iš kurių ​32 – elektriniai mažos talpos autobusai. Viso darbo dienomis mieste šiandien rieda 625 transporto priemonės.
🚏 Šiuo metu Vilniuje galima rasti net 1512 stotelių.
Patogumas ir paprastumas, tvarumas ir pažanga vilniečiams bei miesto svečiams prieinami net ir viešajame transporte:
✅ Senasis e. bilietas ir geltonieji komposteriai Vilniuje veikė daugiau nei 10 metų, e. bilieto sistema ir įranga per daugelį metų technologiškai paseno, dažnai susidurdavo su gedimais ir techniniais sutrikimais, tad 2023 m. pavasarį sostinės viešajame transporte įdiegta nauja ir moderni e. bilieto sistema.
✅Viešajame transporte įdiegtas bekontaktis atsiskaitymas, leidžiantis įsigyti 60 minučių trukmės bilietą vos vienu išmaniojo įrenginio ar mokėjimo kortelės prisilietimu.
✅ Pradėtos diegti elektroninės švieslentės – tvarkaraščiai, kurie užtikrins operatyvų keleivių informavimą. Šios švieslentės rodys ne tik atvykimo bei išvykimo laikus realiuoju momentu, bet ir viešojo transporto tvarkaraščius.
O koks pokytis labiausiai įsiminė ir paliko teigiamą įspūdį Jums? Pasidalinkite! 👇
#JUDU #JUDUdarniai #JUDUviešuoju #Vilnius“

https://www.facebook.com/susisiekimo.paslaugos/posts/pfbid0UGxxwBDZ5JtDZcN67ngBPrwn4nVTSgUCo8FyFenfr2fo1hnMzbz7vJdLo7YpZAj2l

KOMENTARAI

„Gal galėtumėte pasidalinti esminiu rodikliu – miesto kelionių modaliniu pasiskirstymu ir kaip jis pakito per minimą laikotarpį? 🙂“
+
„😃 Dar man patinka tas +40% A juostų. Judumo plane iki 2024 turėjo įrengti 9 km A juostų, išstenėjo max 2, gi nerašysi, kad per 4 metus papeclioja iki 500 metrų juostų (čia neskaitant peckiojimo kokybės, kaip pvz. Savanorių pr. kur joks autobusas jomis nesinaudoja) 😃 Kaunas per 5-7 metus turės tramvajaus liniją, mes gal dar susiveiksim dažų pateplioti dar porą kilometrų.“
+
JUDU – Susisiekimo paslaugos
„Laba diena, Edvinas Munčelis. Lyginant 2017 m. su 2024 m., kelionių viešuoju transportu skaičius padidėjo nuo 191,2 mln. kelionių per metus iki 208,6 mln. per metus. 😊“
+
„Puikus pavyzdys, kaip žongliruojate skaičiais vardan gero PR’o. Mano klausimas buvo apie procentines išraiškas, o ne absoliutines. Vilniuje per tą laiką ir gyventojų skaičius padidėjo, tai natūralu, kad kelionių kiekis bus didesnis.
Klausimas kiek % kelionių mieste vyko viešuoju transportu 2014 ir kiek 2024?“
+
„iš kur skaičiai ir kaip jie nustatyti? Kad galite pasakyti VT nuvažiuotus kilometrus – tikiu, tačiau kaip sužinote kiek kelionių juo atlikta, jei 60% žmonių naudojasi nuolatiniais, kas reiškia, kad bilietą prie komposterio liečia tik kartą per mėnesį?“
+
„juokingiausia, kad jų pateikti “augimo” skaičiai beveik vienodi su populiacijos augimu (9% vs 8.5%). JUDU būtų investicinis fondas, tai girtųsi, kad jų metinė grąža yra 2%, nesvarbu, kad tokia yra vidutinė metinė infliacija.“
+
„manau jie tiesiog nesupranta jūsų klausimo. Neturi žinių ir negali surinkti tokių duomenų. O jūs juos čia kankinate. 😉
JUDU “veikia”, algos mokamos.
200!!! darbuotojų su 2.6K € algos avg.“


2024-12-11

https://www.pestieji.lt/dainius-prukauskas-apie-beginio-viesojo-transporto-butinybe-vilniuje-241209

+

„Tai buvo neeilinis pirmadienis Vilniuje! {1}

Tokių kamščių lyg dar nebuvo buvę ir tokių bus vis daugiau.

Tiesiog asmeninių automobilių skaičius pasiekė kritinę ribą, o realių alternatyvų jiems (automobiliams) niekas {2} neparūpino.

(Kaip nejučiom pralėkė 5 metai nuo tada, kai vienas, tik vienas, bent vienas žmogus Vilniaus savivaldybėje išdrįso bent pakartoti: „Šiame mieste nebėra vietos automobiliams visų norinčių važiuoti nuo durų iki durų“ {3}… Pasirodo, vietos dar buvo :].)

Žodžiu, dalinuosi Dainiaus Prukausko (apie kurį nebuvau girdėjęs) įrašu apie BĖGINIO TRANSPORTO BŪTINYBĘ.

Autorius įsitikinęs dėl metro, aš suabejosiu – gal užtektų ir tramvajaus…

https://www.pestieji.lt/dainius-prukauskas-apie-beginio-viesojo-transporto-butinybe-vilniuje-241209

Pasiginčykim. Bet reikia nuspręsti ir pradėti stumti.

●●●●●

{1} https://www.pestieji.lt/transporto-kamsciai-vilniuje-241209
{2} http://50000.lt/vilniaus-meru-sarasas
{3} https://www.pestieji.lt/siame-mieste-nebera-vietos-automobiliams-visu-norinciu-vaziuoti-nuo-duru-iki-duru-190917“

https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/9646314655385647


2024-04-09

„Mūsų apverktinos priežiūros VVT vėl nesiseka. Autobusui bevažiuojant atsisuko ar nulūžo ratas. Komentatoriai rašo, kad ratas šovė į fūrą, jai nieko neatsitiko, bet tai buvo ne viskas, kaip matosi iš foto. Kaip tai gali atsitikti? Rūpi kam nors keleivių saugumas?“

https://www.facebook.com/groups/116033166504379/?multi_permalinks=946909346750086

KOMENTARAI

„Labiausiai nustebino, kad autobusas vidurį kelio paliktas likimo valiai, nei jokių ženklų nei perspėjimo apie kliūtį atvažiuojant ar ką kalbėti apie policijos automobilį su švyturėliais įjungtais. Tiesiog, toks vaizdas, kad vairuotojas numetė likimo valiai ir ale susirinkite kam reikia.“
+
„Vilniuje dažna praktika neįspėti apie kliūtį. Ne kartą aplinkkelyje gelbėjo Waze su pranešimu iš anksto, nes stovi užblokavę vieną juostą kokie remontininkai be jokių išankstinių ženklų.“

„Jie patys sau tech. išsirašo https://www.stt.lt/naujienos/7464/imonese-irengtos-technines-apziuros-stotys-nepagristai-privilegijuoja-sias-imones:3718

„Stovėjo, kol kažkas neįvažiavo… Nors ko gero paskui ir toliau stovėjo 🙂
https://www.delfi.lt/news/daily/crime/eismo-nelaime-vilniuje-i-rata-pametusi-autobusa-isireze-opel-96317177

„Neypač kruopščiai prisuktas ratas ir tiek. Kad vizualiai būtų galima pastebėti atsisukančius varžtus, juos dažo linija. Matyt patingėjo šį kartą“

„Iš dalies pagalvojus. Nenusamdo pakankamai darbuotojų kurie dirbtu lėtai ir nuosekliai. Turime paskubinti maršrutą ir taip gaunasi nudilintos padangos ir t.t
Tai galime teigti, kad VVT nesugeba susitvarkyti su vadovybe, kad viskas būtų lėtai užtikrintao ne greitai ir “pushina” visus dirbti juodai. Jie gavo salygas geresnėm algom, tačiau pamačiau, kaip jie dėl 5 min pertraukos galinėje stotelėje gauna pamyžti šudinam TOI TOI tulike, parukyti cigarete ir tai vadinasi pietų pertrauka?
Matomai darbuotojų teisės neužtikrinamos ir spaudžiami darbuotojai. O kas nors užtikrino iš VMS jų darbo kokybe po skandalo? Nemanau“
+
„tai tik dar kartą parodo žiauriai didelę miesto problemą. VVT ir visos kitos VMS periferinės įmonės, yra milžiniškos nerštavietės kur vadovybes didžiąja dalimi sudaro valdininkų šeimos nariai, draugai ir partijų nariai. Viso šiame mechanizme dirba 30k žmonių (5% viso rajono populiacijos), o kadangi vadovybė butaforinė su nuliniu vadybos žinių bagažu, tai ir gauname tokius rezultatus.“

„Nepirmas kartas 😂 prie zalio tilto vasario gale tas pats isluzes ratas lygioj vietoj 😃“


2024-04-04

„Kai keleivius veži pagal savo taisykles arba grafikas yra šventas dokumentas.“

https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=1369043140469659


2023-11-19

„Šiuo metu įvairiose Vilniaus miesto lokacijose jau pastatyti devyni „Vilniaus viešojo transporto” vairuotojams skirti poilsio nameliai. Tačiau veikia tik keturi iš jų, o dar du ketinama paruošti naudojimui gruodžio pradžioje.

Poilsio nameliai buvo vienas pernai gruodį Vilnių 17 dienų suparalyžiavusio VVT profsąjungos suorganizuoto neterminuoto vairuotojų streiko dėl „vergiškų“ darbo sąlygų reikalavimų.

VVT atstovai šią savaitę Eltą informavo, kad iki metų pabaigos vairuotojai galės naudotis šešiais jiems skirtais poilsio nameliais.

„Likusiuose trijuose dar neužbaigti įrengimo darbai, trūksta elektros įvado, todėl viešojo transporto vairuotojai kol kas jais negali naudotis. Į poilsio namelius įvesti elektrą planuojama iki metų pabaigos“, – nurodyta atsakyme.

VVT vairuotojams skirti poilsio nameliai yra Parko g. ties Linksmąja g., Santariškių g. prie Vaikų ligoninės, Santariškių – Skersinės g., L. Giros g. ties Gedvydžių g., P. Lukšio VVT žiede, Dariaus ir Girėno g. 84, Baltupio g. ties Ateities g., Fabijoniškių g. Kaimelio VVT žiede ir Liepkalnio g. – Stadiono g.

ELTA primena, kad pernai gruodį buvo pasiektas ir visuomenei paskelbtas galutinis VVT profsąjungos ir vadovybės susitarimas, o streikas užbaigtas.

Anot VVT profsąjungos po streiko su VVT vadovybe buvo pasirašyta nauja kolektyvinė sutartis į kurią įtraukta atlyginimo apmokėjimo sistema su aiškesne nei anksčiau vertinimo sistema. Taip pat nustatyti aiškūs premijų ir priemokų kriterijai ir įtvirtinta tai, kad kartą per metus peržiūrimas atlyginimo indeksavimas, bei buvo sugrąžinti priedai už darbo stažą įmonėje. Galiausiai, buvo įvestos aiškios priemones, kuriomis užtikrinamas darbuotojų poilsis ir pertraukos.“

https://madeinvilnius.lt/transportas/viesasis-transportas/vilniuje-jau-veikia-4-is-9-viesojo-transporto-vairuotojams-skirtu-poilsio-nameliu


2023-03-04

„Šiandien perklausiau dalį kandidatų į Vilniaus merus debatų. Daugiausia kalbėjo apie transportą. Bent keli kandidatai paminėjo, kad Vilnius transporto srityje turi lygiuotis į Vakarų Europos miestus: Briuselį (Benkunskas) ar į Amsterdamą (Zuokas).
Tačiau abu kandidatai taip pat siūlė nutraukti gatvių siaurinimą, didinti gatvių pralaidumą, įrengti daugiau automobilių parkingo vietų. Gal kas nors galėtų surengti kandidatų ekskursiją į tuos miestus, kad savo akimis pamatytų, kaip atrodo tų miestų gatvės?“

https://www.facebook.com/martynas.kriauciunas/posts/pfbid02BRNrgSpmQxnpNZLmRVDGtjVompVbNXP4Vs84RrYepYgRfghP7ixbXTTSPTNCHPzsl

Leave a Comment