Vilniečiai baiminasi dėl savo sveikatos: „Kol ko nors nenunešė ant kapoto – tol nieko ir nebus“ (lrytas.lt) (2024-03-05)

„skaitytojo reakcija į vairuotojų elgesį Vilniuje esančių Naugarduko ir Birželio 23-iosios gatvių sankryžos perėjoje. Vyras tikina, kad šioje perėjoje jaučiasi nesaugiai – vairuotojai pralekia pro šalį net nestabdydami“

„Skaitytojas pasakoja kreipęsis ir į Vilniaus miesto savivaldybę, ir į pareigūnus, tačiau pagalbos iš institucijų nesulaukė. Anot jo, savivaldybė paragino kreiptis į policiją ir pranešė, kad ši perėja 2025 m. bus įtraukta į pavojingų vietų sąrašą, bet ką tai pakeis – nepatikslino. O policijai reikalingi įrodymai, nes tik paskambinti ir pasakyti nusižengusio automobilio valstybinį numerį nepakanka.“

„Bet aš filmuotos medžiagos neturiu, sudėtinga eiti per perėją, pavyzdžiui, dar stumti vaiko vėžimėlį ir dar filmuoti, be to, nelabai ir galima taip daryti“, – situaciją dėsto vilnietis.“

↑ Taip, yra niuansų. Susijęs įrašas: https://www.pestieji.lt/uzklausa-policijai-del-pesciuju-nepraleidimo-perejose-atveju-fiksavimo-instrukcijos.

„Galbūt „trikojis“ greičio matuoklis priverstų vairuotojus sumažinti greitį, bet vis tiek nepriverstų sustoti prie perėjos, todėl reikėtų saugesnių sprendimų.“

„„Čia yra T formos sankryža, seniau lyg ir žadėjo padaryti žieduką, bet dabar jau nebedarys.“

„Manau, kad pigiausias variantas – <...> ar 1–2 kartus per mėnesį pastatyti „trikojį“ ir pažiūrėti kuom tai baigsis.“

„Tikriausiai, kol ko nors nenunešė ant kapoto – tol nieko ir nebus““

„Vilniaus miesto savivaldybė patvirtino, kad yra gavusi keleto gyventojų nusiskundimų ir pasiūlymų dėl pėsčiųjų saugumo Naugarduko ir Birželio 23-osios gatvių sankryžoje.

„O ši sankryža yra įtraukta į 2024–2025 metų naujų pėsčiųjų perėjų įrengimo ir esamų perėjų pertvarkymo sąrašą.“

„šiemet numatyta pradėti rengti Birželio 23-osios gatvės ir jos prieigų, įskaitant sankryžą su Naugarduko gatve, atnaujinimo projektą.
„Jį rengiant bus vertinami automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų srautai, pagal kuriuos bus parinktas tinkamiausias sankryžos su Naugarduko gatve tipas bei atitinkami infrastruktūros pakeitimai, didinantys eismo saugumą ir patogumą.
Neabejotinai bus didinamas ir pėsčiųjų perėjų saugumas, tam turėtų būti pasitelktas kryptinis apšvietimas, greitį mažinantys kalneliai ir kitos priemonės““

„„Toje vietoje yra subraižytos automobilių stovėjimo vietos. Automobiliai ten stovi nepažeisdami jokių taisyklių, tačiau tai trukdo matomumui“, – teigia [Vilniaus apskrities Kelių policijos pareigūnas] D.Mankauskas

„Pasak Kelių policijos pareigūno, pėstieji dažnai irgi elgiasi nepakankamai saugiai, žengia į perėją neapsidairę, neįsitikinę, kad vairuotojai juos mato ir praleidžia.“

Greitį aplinkiniai irgi gali suvokti pakankamai subjektyviai, jeigu žmogui įžengus į perėją vairuotojas važiavo leistinu 50 km per valandą greičiu ir staigiai stabdant automobilis ėmė čiuožti, pėsčiajam gali atrodyti, kad greitis buvo žymiai didesnis.“

„jeigu pėsčiasis nufotografuotų automobilį, kuris esą nepraleido jo per perėją ar sukėlė avarinę situaciją, tikimybė, kad nusižengimas būtų įrodytas – menka.“

↑ Tik filmuoti.

„pareigūnai žada pasitelkti kitus policijos metodus.
Dabar atkreipsime dėmesį, pastatysime neviešą patruliavimą, tai yra, toje vietoje pasivažinės pareigūnai su nežymėtu automobiliu ir pastebės situaciją““

„policininkas pataria susisiekus pagalbos numeriu informaciją nukreipti į Kelių policiją.
„Kreipdamiesi numeriu 112, pranešėjai turėtų pasakyti, kad informaciją perduotų Kelių policijai. Tada ji mus pasiekia, gauname ir elektroniniu paštu, todėl galime greičiau sureaguoti ir spręsti kilusias problemas“, – pastebėjusiems panašaus pobūdžio problemas pataria D.Mankauskas.“

↑ Naujiena.

„Pagal policijos pateiktus duomenis, bendrai šalyje praėjusiais metais užfiksuota 4 318 atvejų, kai vairuotojai nesustojo prieš pėsčiųjų perėją ir nepraleido pėsčiųjų eismo dalyvių, kai to reikalauja Kelių eismo taisyklės.“

Verta paminėti, kad pėstieji nusižengimų skaičiumi nenusileidžia vairuotojams per 2023 metus užfiksuoti 4 226 pėsčiųjų eismo dalyvių padaryti pažeidimai.“

↑ Tikrai verta paminėti straipsnyje apie tai, kaip konkrečioje perėjoje vairuotojai nesilaikydami Kelių eismo taisyklių kelia pavojų pėstiesiems, Migle Golubovaite!

https://www.lrytas.lt/auto/saugus-eismas/2024/03/05/news/vilnieciai-baiminasi-del-savo-sveikatos-kol-ko-nors-nenunese-ant-kapoto-tol-nieko-ir-nebus–30806650

Leave a Comment