Turinys
1. FB įrašas 2025-04-18
2. FB įrašas 2024-04-16
3. Apie „Artery“
4. Apie „Vilnių – visiems be išimčių“
5. Virtualus turas
6. Rekomendacijos
2025-04-28
↑ Nieko naujo.
↑ Kūno skysčių dvoką pakeitė stiprus chloro kvapas.
↑ Štrichas.
↑ Lifte kaip lifte.
„Kas sieja šiuos vaizdus?
Užuomina:
Vilniaus miesto savivaldybė 2024-04-17
„Laiptai nėra naujai įrengti, tiesiog atstatyta senųjų laiptų geometrija naujomis dangomis. Administracinio pastato Konstitucijos pr. 18 B projekte žmonių su negalia ir vežimėliais judėjimas numatytas per pastatą – žmonės galės pasinaudoti požeminėje perėjoje esančiu liftu.“
Atsakymas: KAI 90 mln. Eur kainavusios „vieno garsiausių pasaulyje architektų“ suprojektuotos „arterijos“ (Konstitucijos pr. 18B; „miestui gyvybiškai svarbių linijų sankirta“) požeminės perėjos VIENINTELIS liftas banaliai neveikia… arba jame nakvoti sugula dvokiantys žmonės be namų, ŽMONĖMS SU VEŽIMĖLIAIS BELIEKA laiptai arba maždaug 20 laipsnių statumo sovietiniai pandusai „naujomis dangomis“.
Planuota, projektuota, statyta – nuo 2016-tų iki beveik 2024-tų. Priimta, visi parašai ir varnelės sudėti.
1. Nėra lygiavertės alternatyvos, pirmiausiai – 24/7 visiems prieinamos ir negendančios nuovažos; ją galima buvo integruoti link PC CUP vedančiuose laiptuose.
2. Nėra tinkamo (lengvai pastebimo, aiškiai matomo) sunkiau judantiems žmonėms skirto maršruto žymėjimo.
Ramių Velykų, „ties urbanistinio integralumo sprendiniais (ryšiais / jungtimis su kontekstu) ypač daug“ dirbusi „Archinova“ (Aleksandras Gvildys, Antanas Gvildys, Donatas Žvirblis, Andrius Sinius, Jovita Saveikė, Aušra Gvildienė) ir sprendinius priėmusi Vilniaus miesto savivaldybe, tuo metu vadovauta Remigijaus Šimašiaus, kuris labai norėjo „Artery“ kaip deimanto ant karūnos, kaip „naujo miesto veido“ ir kuris ne vieną ataskaitą apie „Vilnių – visiems be išimčių“ per savo kadencijas parodė.
Daugiau (ilgas įrašas, ne kiekvienam (-ai) ;]): https://www.pestieji.lt/nauja-infrastruktura-sunkiau-judantiems-zmonems-prie-artery-vilniuje-250418“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/24192838646973340
Share: https://www.facebook.com/groups/116033166504379/?multi_permalinks=1173237387450613
FB įrašas 2024-04-16
2024-04-16
„Baltasis tiltas. Nauja rampa mamoms su vežimėliais, dviratininkams ir neįgaliesiems. Užvažiuosite?“
https://www.facebook.com/groups/VilniusGaliGeriau/posts/950537179720636
KOMENTARAI
Vilniaus miesto savivaldybė
„Laiptai nėra naujai įrengti, tiesiog atstatyta senųjų laiptų geometrija naujomis dangomis. Administracinio pastato Konstitucijos pr. 18 B projekte žmonių su negalia ir vežimėliais judėjimas numatytas per pastatą – žmonės galės pasinaudoti požeminėje perėjoje esančiu liftu.“
„Tikrai čia ne neįgaliesiems. Nebūtina, kad prie kiekvienų laiptų būtų pandusas neigaliesiems. Šiaip nelabai aišku kam ji, gal su riedlente važiuot skirta.“
+
„zjbs tai kaip uzkilt i virsu jei ‘nereikia pandusu visur’?“
+
„tai į tą vietą iki šiol nebuvo įmanoma patekti? Jeigu pvz. prekybcentryje tarp 1 ir 2 aukšto yra penkios laiptinės / laiptai, tai nebūtina, kad būtų ir penki liftai greta jų.“
+
„nu as ten buvau praeita sav, virsuje. Nebuvo imanoma nusileist, niekaip. Iskaitant sita nesamoninga nuovaza. Jokio lifto ar alternatyvos ten nera“
+
„o tai gal šitam pastate bus liftas? Gal jis netgi yra kur šalia laiptų? Šiaip aš tai nusileisčiau per CUP pasinaudodamas liftu. Jau nekalbant apie gal 5 variantus kaip nusileisti laiptais.“
+
„nu isvardink man dabar, kaip man 5 budais sedint vezimelyje nusileist sitais laiptais? Laukiu nesulaukiu“
+
„paskaitykite dar kartą mano komentarą. Nežinau kodėl būtina būtent šiais laiptais? Galimybės susisiekti esme yra patekti iš vienos vietos į kitą ten kur tai įmanoma, o ne bet kurioje vietoje, kur sugalvojate. Nelabai net matau apie ką toliau diskutuoti, nes jeigu pvz. geležinkelio stotyje patekti į peroną vienoje vietoje yra liftas, o kitoje pusėje laiptai, tamstai netiks, nes reikės patekti būtent ten kur laiptai.“
+
„tu toks panasu esi tipinis biurokratas, kur uzdeda varnele ties ‘patekimas yra’ ir kazka kazkaip pabraizes isivaizduoja sukures alternatyva. Prieinamumas visiems yra gerokai kitaip apibreziamas nuo JT chartiju iki Lietuvisku istatymu. Idomumo delei gali atsisest i vezima ir pamegint ten pasivazinet. Leisk ispesiu – pro sakuru parka ten nei uzkilsi, nei nusileisi, nes ikalnes statumas yra isvis nesuvokiamas. O po to nueik ten po 22 val ir pamegink nusileisti tuo savo megstamu liftu. Arba kokia ‘raudona’ nedarbo diena. Ai nu bet alternatyva gi anot taves yra vistiek? Apvaziuot pro konstitucijos pr. matyt, nusileist kalvariju g. iki Zaliojo ir atgal Upes gatves? 😃 kokius 3-4km apsukus“
+
„man tai keista čia diskutuoti žiūrint į vieną nuotrauką su laiptais, ar yra patekimas ar nėra. Reiktų pirma nueiti prie to pastato ir pažiūrėti. Ir absurdiskiausias yra pasiūlymas – atsisesk į vežimą ir pamatysi. Tai jeigu jums, norint matyti kur su ratukais ar vaiko vežimėliu bus galima pravažiuoti, o kur nebus – tai sėskite ir bandykite, matykite. Aš ir taip matau, kad čia pravažiuoti nepavyks, todėl akivaizdu kad šis nuolydis ne tam skirtas. O mintis, kad prie visų laiptų turi būti pandusai, ypač žinant, kad pandusams reikia maždaug 5x daugiau vietos nei laiptams, tai truputį keistoka.“
+
„Grizk skaityt mano antro komentaro. Buvau ten, sedejau vezime, nusileist neimanoma apskritai visoje teritorijoje. Tu ten nebuvai, matomai visiskai nesigaudai, todel ir siulau ismegint paciam. Vezima suveiksiu tau, nesirupink“
+
„nu nesigaudau ir ką? Gal tada nebediskutuokim, nes man sunku oponuoti tokiems visame kame besigaudantiems 😉“
+
„manau, kad konfliktas kyla dėl paties pernelyg neaiškiai išsakytos minties, kad NEĮMANOMA visur užtikrinti neįgaliųjų patekimą ARTIMIAUSIU keliu. Bet stengtis vis tik reikia, persistengti – nebūtina.“
+
„konflikto čia nėra. Aš tai puikiai suprantu kas ir dėl ko čia. Bet man tiesiog įdomu stebėti ir skaityti, kai žmonės nesuprantantys esmės, tiesiog kitus pirmi išvadinti neišmanėliais ir neprotingais. Visa esmė, kad autorius vien pamatęs keista nuolydį rašo jog čia neįgaliesiems ir pan., o kiti turi tą patį įsivaizdavimą jog kiekvieni laiptai turi turėti pandusus ir bet koks keistas nuolydis ale blogai suprojektuotas pandusas. Čia išvis turėtų būti liftas greta, nes pandusas sunkiai čia ir tilptų.“
+
„jis kyla ir del tokiu nevykusiu pasiulymu ‘naudotis prekybos centro liftu’, ir del matymo, kad su siomis statybomis si teritorija bus suformuota tokia, kokia siandien matom, desimtmeciams i prieki. Matyt naiviai tikintis, kad teises aktu yra bent dalinai laikomasi, naturalu ziuret i sia irengta nuovaza ir svarstyti ar tai tikrai VISIEMS prieinamas sprendimas? Nes alternatyvu juk salia visiskai nera, ir ateityje nebebus. Tad koks skirtumas, kam jos irengimas buvo istikruju skirtas, jei jis akivaizdziai nesprendzia esmines prieinamumo visiem ir susisiekimo gerinimo politikos?“
+
„Aš manau, kad pirmiausia turi būti įrengtas takas neįgaliems, vežimėliams ir dviračiams, o tik paskui pagalvota apie kitus poreikius. Ir tokie takai turi būti ne tik saugūs, neslidūs ir patogūs šiems eismo dalyviams, bet ir aiškiai matomoje vietoje, kad nereikėtų blaškytis ir ieškoti kur čia galima nusileisti ar pakilti. Liftas dviratininkams netinka. Ir jis dažniau būna sugedęs nei veikiantis. Turi būti numatyta, kad pvz neįgalieji atvažiavę prie sugedusio lifto turi turėti galimybę nusileisti/pakilti akiratyje pastebimu, šalia esančiu saugiu, patogiu taku. Jei tas nusileidimas neskirtas neįgaliems, vaikų vežimėliams turi būti aiškiai parašyta kam jis skirtas, kad neatsitiktų nelaimė.“
+
„pas jus geležinė logika, jei jau neįgaliojo vežimėlyje,m – reiškia gali aplink važinėti, kad ir kelis kilometrus.“
„gal vis tik sugrįžkime prie pagrindinio klausimo: kokia yra nuotraukoje matomų rampų paskirtis?“
+
„neįsivaizduoju ir net negaliu suprasti. Man tai panašu, kaip ir rašiau, kad čia rampa riedlentėms. Kitokios funkcinės paskirties neišeina sugalvoti. Nes tai atrodo lygiai taip pat absurdiškai, kaip ir remontuojant paliekamos tos dvi vėžės su laiptukais tarp jų į požemines perėjas ir dar atskiriant ištisiniu turėklu. Kur nei dviratį uzsistumsi, nei kokį vežimėlį vaikiška prastumsi.“
+
„uzdeti kokia nors atitikties varnele. Panasiai kaip ir naujuose Sapiegu rumuose, i kuriuos neigaliajam patekti paciam vienam yra visiskai neimanoma, o man pravaziuojant pro kazkokia atvykusia kontroliere visi ratelyje gyresi koks puikus neva pritaikymas visiem irengtas. Kai supratimas zemas, tai ir igyvendinimo standartai zemi.“
„nusileist ir uzkilt galima liftu per CUP su neigaliųjų vežimėliu. Šiaip, paskirties šito taip pat nesuprantu. Tačiau šis yra daug geriau nei buvo iki to toje pačioje vietoje, į kurį ir pakildavau ir nusileisdavau dviračiu nuo paauglystes laikų. Aišku tai nebuvo nei lengva, nei saugu.“
„Aš galiu jums paskolinti, oi ne padovanoti rūsyje turiu atsarginius neįgaliojo ratus. Važiuojame pasivažinėti? Patekti į reikiamas vietas, apvažiuojant porą km. Nes juk nebūtina, kad visur būtų pandusai. Suprantu, kad apie universalų dizainą negirdėjote, o jūsų minimą STR siūyčiau daugiau pačiam pastudjuoti, tik mokamą versiją, o ne bendrą. Prižadu puikią pramogą šiame pasivažinėjime. Tik prieš tai pririšiu kojas, nes dažnai “sveikieji” bandydami ratus jeigu kur kokia kliūtis šoka ant savo sveikų kojyčių. P.s Autoriui nežinau, kam skirtas tas pandusas, bet tikrai ne neįgaliesiems, senjorams ar mamoms su vežimėliais, gal architektų sumanymas ten visai kitas reikėtų šiaip pasidomėti. Vilniaus miesto savivaldybė gal pakomentuotumėte?“
+
„labai keistai prie esmės prieinate. Ar aš kažkur sakiau, kad nereikalingas prieinamumo užtikrinimas? Ar be šių laiptų, tarp tų dviejų erdvių neįmanoma kitaip susisiekti? Bandau įsivaizduoti miestą, kuriame prie kiekvienų laiptų būtų po norminio nuolydžio pandusą, bet tiek fantazija neneša. Gal galite tokio miesto pvz nurodyti, norėčiau apsilankyti 🙂 Ir mokamas str tai išvis įdomus dalykas…“
+
„jūsų citata @nebūtina prie kiekvienų laiptų, kad būtų pandusas neįgaliesiems@ tą patį galiu pasakyti nebūtini laiptai, kabarokitės kalnais, nes juk už kokio kilometro bus laiptai. Mokamas “STR” g yra kur visi nuolydžio kampai, cm, tarpai ir taip toliau aprašyti. O ne bendras teisės aktas, esantis e-seimas.lrs. Dabar nerasiu nuorodos, bet norint visą šią informaciją sužinoti apie matavimus kas ir kaip turi būti registruojiesi ir perki/moki. Buvo ir straipsnis ir diskusijos prieš kelis metus, kai taip padarė.“
+
„gali šių laiptų ir nebūti, vis vien bus užtikrintas susisiekimas tarp dviejų erdvių ir jokiais šlaitais kabarotis nereiks. Turbūt kalbate apie LST, bet ir STR’e yra visi reikalingi matmenys, kad suprasti jog šis keistas nuolydis tikrai nėra pandusas, kaip autorius rašė.“
+
„Gali būti, kad apie LST. Aš ir nesakau, kad čia pandusas, dėl to ir prašiau savivaldybės pakomentuoti, kas ten per keistas daiktas, kiek matau dar ir salelės yra. Tai “sveikiems” kaip nemėgstu šių lyginimų nesunku paeiti kelis metrus, ir jiems bus užtikrintas susisiekimas. Paimikime šalia savivaldybės perėją požeminę, su neveikiančiu liftu, net po rekonstrukcijos, kad pereiti į kitą gatvės pusę neįgaliam iki perėjos tenka nemažai pariedėti, o jeigu žiema misija neįmanoma. Yra puikių pavyzdžių su universaliu dizainu, kuris tinka visiems, neskirstant žmonių. Aš iš šios vienos foto negaliu spręsti, kur ir koks ar yra užvažiavimas ar liftas patekti aukštyn ar žemyn neįgaliesiems, mamoms, senjorams. Ir taip manau tokioje vietoje tiltas jungiantis su centru turi būti pritaikymas prie laiptų, tiksliau universalus dizainas.“
„Jei nemaišau, čia panašiai ir buvo, tik siauriau ir be turėklų, tai dabar bent jau dviračiu užvažiuoti (ar užsivesti) bei nuvažiuoti (ar nusileisti) tik lengviau. Bet jei tai tikrai skirta ir neįgaliesiems (o ne pro kur kitur, pvz. CUP’ą), tai tada jau negerai 🙂“
+
„neskirta tai neįgaliesiems. Nes neaišku kokiu galių turėtų turėti žmogus vežimėlyje, kad čia pravažiuotų.“
+
„Aš tai puikiai suprantu, kad taip, kaip yra nuotraukoje tikrai nėra padaryta neįgaliesiems. Bet turėjo, ar ne, aš nežinau, o tik sureagavau į įrašo autoriaus „Nauja rampa mamoms su vežimėliais, dviratininkams ir neįgaliesiems“ komentarą.“
„Gal, koks, pakelėjas bus libeskindo pastate?“
„Neigaliuju judejimui ir tevams su vezimeliais yra skirta sita vieta.“
+
„pakiles siuo pandusu, atsidursi virsuje esancios nuotraukos nuovazos apacioje. Tai klausimas islieka, kaip iveikti ir kam skirta ir kodel ji nepritaikyta visiems, nes aplink alternatyvu nera, naujoji nuovaza?“
+
„kad lyg ir ne, praeita savaite kaip tik paspirtuku leidausi nuo sios naujos rampos, nes galvojau isbandyti nusileisti ir buvo klausimas ar senaja keistis, ar nauja.“
+
„deja, ta senoji geltona, tik nuveda prie sitos naujosios, raudonos“
+
„Kalbu apie sita“
+
„ten laiptai, o ne nuolydis. Pasižiūrėkite vietoje“
+
„kodėl klaidinate?
https://erdvinis.vilnius.lt/?d=0&l=-1&r=11&z=21.00282814739717&x=2813667.665328105&y=7302796.360831792&poz=3340745.41,1577423.36,5181849.17,-0.5226,-0.2468,-0.8161,-0.7380,-0.3484,0.5779,-0.4270,0.9043,-0.0000&k=N&akLay=empty“
„Ble net Visagine geriau padare. 😃 Jo ten rampos eina horizontaliai palei laiptus.
https://www.supernamai.lt/supermiestai/skandinavu-ikvepti-visagino-miesto-gatviu-apsvietimo-modernizavimo-ir-sedulinos-alejos-rekonstrukcijos-projektai-stebina-savo-inovacijomis“
Apie „Artery“
■ 2023
„ARTERY pastatą suprojektavo vienas garsiausių architektų pasaulyje – Danielis Libeskindas. Šis projektas yra naujas Vilniaus miesto veidas ir miesto bei jo architektūros ateitis.“
https://www.interjeras.lt/architektura/visuomeninis-biuras-33
■ 2023-09-14
„Ne pastatas, bet skulptūra, atspindinti Vilniaus įvairiapusiškumą – taip savo projektuotą verslo centrą „Artery“ yra pavadinęs pasaulyje garsus JAV architektas Danielis Libeskindas.
„Pastatą architektas suprojektavo taip, kad jis taptų nauju Vilniaus orientyru ir pagrindine verslo arterija. O tuo pačiu – darniai įsilietų į supančią aplinką, apjungtų sostinės centrinį verslo rajoną, priešais esančią Nerį ir senamiestį.“
„Jau ankstyvuose projektavimo etapuose buvo ne tik planuojama, <...> bet ir kaip sukurti palankesnę bei saugesnę aplinką pastatu besinaudosiantiems žmonėms.“
„Vis daugiau įmonių teikia pirmenybę tvarumui ir socialinei atsakomybei, todėl jos ieško verslo centrų, kurie atitiktų jų vertybes ir suteiktų infrastruktūrą, reikalingą jų ESG strategijose numatytiems tikslams pasiekti.“
„Be to, ši miesto dalis turi bene geriausiai išvystytą pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūrą visame Vilniuje“
„Per požeminę aikštelę numatytas ir tranzitinis dviratininkų bei pėsčiųjų eismas tarp Konstitucijos prospekto ir Upės gatvės.“
„Projektą, į kurį investicijos siekia per 80 mln. eurų, įgyvendina investicijų valdymo bendrovės „Lords LB Asset Management“ valdomas fondas „Lords LB Special Fund I Subfund A“.“
■
2023-12-08
„Dėl unikalių architektūrinių sprendinių, įdiegtų inovatyvių technologijų naujasis verslo centras jau dabar pelnytai tituluojamas 21 amžiaus Vilniaus simboliu – vieta, kuria teka pagrindiniai miesto verslo, gyventojų ir svečių srautai.“
„verslo centro pavadinime užkoduota pagrindinė architekto Danielio Libeskindo idėja – sukurti tokį pastatą, kuris taptų pagrindine verslo arterija mieste.“
„„Investicijos į objektą siekia per 90 mln. eurų“
„Pagal jo viziją, ARTERY ne tik atnaujins Vilniaus veidą, bet ir taps mūsų sostinės 21 amžiaus simboliu – dieną naktį šviesa ir gyvybe pulsuojančia miesto arterija.“
„Mes netikime anonimiška architektūra. Mūsų pastatai turi pasakoti siužetą ir būti išskirtiniai, užuot atkartoję tai, kas jau yra sukurta. ARTERY įkūnija šią filosofiją: jis yra miestui gyvybiškai svarbių linijų sankirtoje, būtent tai ir pasufleravo jo pavadinimą. Tikimės, kad šis meninis sprendimas atvers vartus į naują Vilniaus miesto erą ir taps miesto gyventojų traukos epicentru, atspindinčiu šiuolaikinio Vilniaus esmę.“
„Be talentingos mūsų vietos draugų komandos – UAB „Archinova“ tokį projektą įgyvendinti būtų buvę neįmanoma, – teigia „Studio Libeskind“ architektai. – „Studio Libeskind“ atliko keletą pirminių apsilankymų statybos aikštelėje, peržiūrėjo maketus ir nuotoliniu būdu dalyvavo vaizdo susitikimuose priimant meninės krypties ir statybos etapo projektavimo sprendimus, o „Archinova“ projektavo bei vadovavo konstruktorių ir inžinierių komandoms, kitiems konsultantams.“
„„Archinova“ – vienas progresyviausių architektų biurų Lietuvoje. Mūsų objektai – įvairių tipologijų statiniai ir kompleksai, tiek šiuolaikinės architektūros, tiek kultūros paveldo. „Archinova“ yra pelniusi daug jos kompetenciją patvirtinančių apdovanojimų“, – trumpai įmonės veiklos kryptis ir patirtį apibūdina jos vadovas architektas Aleksandras Gvildys, vadovavęs ir ARTERY statinio projektui.“
„Naujasis verslo centras yra strateginėje Konstitucijos prospekto vietoje, iš čia pėsčiomis galima patogiai pasiekti Neries krantinę su Baltuoju tiltu ir Senamiestį“
„neapsiribota statiška pastato konstrukcija: „Studio Libeskind“ ir „Archinovos“ architektai sukūrė visą parą veikiantį atrijų ir atvirą miesto zoną, susiliejančią su Europos aikšte, stikline ARTERY galerija ir Neries krantine.“
„Ties objekto parterinės dalies urbanistinio integralumo sprendiniais (ryšiais / jungtimis su kontekstu) ypač daug dirbo „Archinova“, nes ji turi Vilniaus konteksto ekspertinį matymą. Neabejojama, kad ši iki detalių apgalvota vietos integracija, besitęsianti nuo upės krantų iki verslo rajono šurmulio, taps dinamiška miesto erdve, mielai lankoma ir vietos gyventojų, ir sostinės svečių.“
„„Archinova“ taip pat parengė ARTERY sklypo apželdinimo, gerbūvio, mažosios architektūros projektą Konstitucijos prospekto ir Upės gatvės kryptimis, už sklypo ribų esančių aktualių vietų sprendinius, tarp jų požeminės perėjos rekonstrukcijos planą. A. Gvildžio vadovaujami architektai atliko ir pastato bei visų minėtųjų papildomų sprendinių detalizaciją, vykdė autorinę priežiūrą.“
„Požeminės perėjos interjero dizainas suplanuotas kaip pastato parterinės dalies eksterjero ir pastato vidaus bendrųjų erdvių interjero sintezė. Dominuoja fibrobetonas, natūralus akmuo, stiklas ir metalas. Kuriant interjerą į komandą pasikviestas architektas Gintautas Šveikauskas.“
„ARTERY projekto įgyvendinimą nuo pat konsultacijų ir projektavimo etapo valdė ir valdo statybos projektų valdymo profesionalai – įmonė „Contestus“, padedanti užsakovams įgyvendinti projektus nuo idėjos iki pastatyto objekto pridavimo.“
„nors statybos darbai prasidėjo 2019 m. kovą, „Contestus“ jau nuo 2016 m. rugsėjo įsitraukė į šį projektą. „Mums buvo patikėtas projektavimo valdymas, tad jau tada konsultavome ir bendradarbiavome““
„projekto išskirtinumą liudija ir tas faktas, kad „Lords LB Asset Management“ architektus rinkosi ne vieni, savo nuožiūra, o bendradarbiaudami su Vilniaus miesto savivaldybe ir Architektų rūmais. Vystytojas, suprasdamas, kad planuoja ypatingos svarbos visuomenei objektą ypatingos svarbos vietoje, vadovavimą konkursui perdavė į profesionalų rankas – Architektų rūmams. Iš viso tarptautiniame konkurse dalyvavo 10 architektų įmonių. Laimėjo „Studio Libeskind“, tačiau pagrindinis techninis bendradarbiavimas ir derinimas su „Studio Libeskind“ vyko per lietuvių architektų įmonę „Archinova“. „Jie buvo pagrindiniai projektavimo partneriai, kurie detalizavo ir pritaikė „Studio Libeskind“ idėją pagal mūsų teisės aktus ir buvo pagrindinės rankos teikiant reikiamą dokumentaciją į statybos aikštelę““
„Beje, čia buvusi pėsčiųjų perėja ir toliau liks, tik ji yra rekonstruota, praplatinta“
„tačiau iš tikrųjų dar du viršutiniai aukštai skirti vien techninei įrangai. Nes ir pagal savivaldybės reikalavimus, ir pagal aplinkinę miesto architektūrą ventiliaciniai agregatai ant stogų nepageidautini.“
„Nauja įspūdinga infrastruktūra
„Žmonės nuo Baltojo tilto galės migruoti per pastato vidų – ir pirmajame, ir minus pirmajame aukštuose. Eidami nuo upės minus pirmojo aukšto lygmenyje galės pereiti požeminę pėsčiųjų perėją ir išnirti tiek šioje Konstitucijos prospekto pusėje, tiek prie prekybos centro „Europa“. Čia – viena iš arterijų. Kita arterija – pasažas nuo planetariumo, kuris netrukus turėtų būti baigtas rekonstruoti, iki „Swedbank“. Kur tos dvi pėsčiųjų arterijos susikerta, ir iškilo mūsų objektas. Dėl to jis ir pavadintas ARTERY““
„Tiek užsakovas, tiek architektai pirmiausia reikalavo aukščiausios darbų kokybės. Klojant lauko dangas ypač didelio preciziškumo reikėjo įrengiant posūkių zonas ir išlaikant tikslias dangų siūles, tad šiam darbui buvo atrinkti kruopščiausi ir didelę patirtį sukaupę „Gerbūvio projektų“ specialistai.“
„Objektas: administracinis pastatas (ARTERY), Konstitucijos pr. 18B, Vilnius
Užsakovas: UAB „Lords LB Asset Management“
Statytojas: UAB „Investmira“
Projekto valdytojas: UAB „Contestus“
Architektai: „Studio Libeskind“, Niujorkas, Daniel Libeskind, Yama Karim, Michael Ashley;
UAB „Archinova“, Vilnius, Aleksandras Gvildys, Antanas Gvildys, Donatas Žvirblis, Andrius Sinius, Jovita Saveikė, Aušra Gvildienė
Statinio projekto vadovas: Aleksandras Gvildys“
https://structum.lt/artery-pagrindine-ateities-vilniaus-verslo-arterija
Apie „Vilnių – visiems be išimčių“
↑ Meras 2015–2023 m. laikotarpiu R. Šimašius (vadovavęs miestui būtent tuo metu ir vienas labiausiai besistengusių, kad „Artery“ atsirastų):
„Man širdį džiaugsmo bangelė nulieja, kai pagalvoju, kad šis suktukas priims ne tik vaikštantį, bet ir vaiką vežimėlyje“
„Ne dangoraižiai ar gatvių plotis, o tokios mažos miesto detalės parodo, kiek miestai iš tikrųjų rūpinasi visais savo piliečiais.“
https://www.facebook.com/remigijus.simasius/posts/pfbid0vdxiTibt5GDiwMqeNqqEoek6kPk8A3R3d32Zd7LTdBZ7QbZudvoAchc7WkG6oKd6l
↑ Iš savivaldybės 2019 m. ataskaitos. Sutapimas – tais pačiais metais prasidėjo „Artery“ statybos darbai.
„Visi vilniečiai turi jaustis vertinami ir gerbiami. Miestas toliau siūlo bei kuria naujus įrankius, kurie padeda visiems sostinės gyventojams užtikrinti visavertišką gyvenimą“
https://ataskaita2019.vilnius.lt/vilnius-visiems-be-isimciu
↑ Iš savivaldybės 2023 m. ataskaitos. Sutapimas – tais metais „Artery“ statybos darbai baigti.
„Nesvarbu, ar norite automobiliu ar autobusu nuvykti iš taško A į tašką B, pavaikštinėti po sostinės gatves ar elektriniu paspirtuku keliaujate darbo reikalais, tai darykite dar saugiau ir patogiau.
Vilnius rūpinasi, kad gatvėse būtų lengva judėti visiems.“
https://www.ataskaita2023.vilnius.lt/saugesniam-ir-patogesniam-judejimui
Virtualus turas
↑ Tviska ir kviečia tuometinio mero išsvajotasis Vilniaus karūnos deimantas, liaudyje vadinamas „Swarowskiu“. Eikime arčiau.
Fotografuota 2025-04.
↑ Na štai. „Ypatingos svarbos visuomenei objektas ypatingos svarbos vietoje“. „Miestui gyvybiškai svarbių linijų sankirtoje“. „Archinovos“ „Vilniaus konteksto ekspertinis matymas“. „Iki detalių apgalvoti“ „urbanistinio integralumo sprendiniai“. Keturi keliai pasiekti Konstitucijos prospektą viršuje.
Fotografuota 2025-04.
↑ Keliai nr. 1 ir 4 – „renovuoti“ įspūdingo statumo sovietiniai pandusai. Kaip matome, jais įmanoma transportuoti vaikus vežimėliuose, bet pageidautina, kad mamos ar tėčiai būtų drąsūs ir stiprūs.
↑ Kelias nr. 2. Nelengva ir su varikliu.
↑↓ Kelias nr. 3. Kažkur pastato gelmėje yra kažkas sunkiau judantiems žmonėms? Jokių informacinių ženklų.
↑ Kelias nr. 3. Pirmos durys. Valio, yra mygtukas, sumažinantis stiklinio turniketo sukimosi greitį.
↑ Kelias nr. 3. Praėjimas tarp pirmų ir antrų durų.
↑ Kelias nr. 3. „Pėsčiųjų perėja“. Būtinai sulaukime žalio šviesoforo signalo!
↑ Kelias nr. 3. Dešinėje – laiptai į Konstitucijos prospektą.
↑ Kelias nr. 3. Užrašas, iš tolybių nurodantis VIENINTELĮ būdą žmogui neįgaliojo vežimėlyje, senukui nesilankstančiomis kojomis ar mažai mamai su dideliu vaiko vežimu (sunkiau judantiems žmonėms) pakilti link Konstitucijos prospekto – liftą. Didelis, šviečiantis užrašas. Arba ne…
↑ Intuityviai pasirinkome teisingą kelią ir per visas duris ir „perėjas“ pagaliau pasiekėme liftą. Pirmyn! Arba ne…
↑ Dvoko nenufotografuosi, bet užtikrinu, kad ir kitą dieną jis sunkiai ištveriamas.
↑ Na, oficialiai miegoti lifte nedraudžiama…
↑ Užrašas, nurodantis VIENINTELĮ vienokių ar kitokių judėjimo sunkumų turintiems (-ioms) būdą nusileisti link Baltojo tilto. Didelis, šviečiantis užrašas. Arba ne…
Fotografuota 2024-12.
Rekomendacijos
1. Kad ši klaida nustotų kartotis – ateityje išreikalauti, kad keliasdešimt mln. Eur į miesto arteriją investuojantis verslas sunkiau judantiems žmonėms įrengtų ne vien tik vieną liftą.
2. Įrengti tinkamą (lengvai pastebimą, aiškiai matomą) dabartinio vienintelio sunkiau judantiems žmonėms skirto maršruto žymėjimą.