„Lietuvos policijos pareigūnai kartu su „Moterų raliu“ atkreipdami vairuotojų dėmesį į saugų bei etišką vairavimą surengė saugumo akciją „Pėstieji keliuose“.
↑ …ir mokė PĖSČIUOSIUS teisingai eiti per perėją.
Pernai penktadalis (21 proc.) žuvusiųjų ir tiek pat sužeistųjų per eismo įvykius buvo pėstieji. Be to, pastaraisiais metais augo eismo įvykiuose žuvusiųjų ir sužeistų pėsčiųjų skaičius. 2021 m. žuvo 28 pėstieji, o sužeista – 633. Pernai eismo įvykiuose žuvo 33 pėstieji, sužeista – 714.
„Mažiausiai apsaugoti eismo dalyviai – pėstieji didmiestyje, užmiestyje ir net kieme nė akimirkai neturi prarasti budrumo. Svarbiausia – gerai išmanyti Kelių eismo taisykles bei jų laikytis ir judant kelyje būti dėmesingiems: girdėti, matyti kelią, įvertinti atstumą ir žengti į kelią ramiai, tik įsitikinus, kad pavojaus nėra“, – sako Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
V. Grašio teigimu, išaugo pėsčiųjų nepaklusimas eismo reguliavimo signalams. Jei 2021 m. tokių buvo 726 atvejai, tai 2023 m. – 802. Jis pabrėžė, kad už Kelių eismo taisyklių nesilaikymą pėstiesiems gali būti skiriama bauda nuo 10 iki 230 Eur.
Saugumo akcijoje dalyvaujančio „Moterų ralio“ organizatorė Neringa Simson taip pat teigia, kad kelyje atidūs turi būti tiek pėstieji, tiek vairuotojai. Labai svarbu būti dėmesingiems tamsiu paros metu, mat būtent tuomet įvyksta daugiausia nelaimingų atsitikimų. „Prisidėdamos prie šios akcijos norime atkreipti tiek moterų, tiek vyrų dėmesį. Nesvarbu, kokio amžiaus esame, vairuojame ar esame pėstieji, kelyje turime būti atsakingi, atidūs ir mandagūs vieni kitiems“, – sako N. Simson.
Ji pabrėžė, kad „Moterų ralio“ dalyvės vadovaujasi saugaus elgesio kelyje deklaracija, kurios vienas iš punktų skelbia: „Kelyje stengiuosi būti mandagi ir atidi kitiems eismo dalyviams“.
V. Grašys tikisi, kad moterų dalyvavimas saugumo akcijoje atkreips daugiau visuomenės dėmesio. Jis taip pat pastebi, kad ilguoju laikotarpiu situacija keliuose gerėja, nes darosi vis madingiau laikytis taisyklių ir mandagiai elgtis kelyje, o tai skatina kitus būti atsakingesnius ir sąmoningesnius.
Saugumo priemonę „Pėstieji keliuose“ Vilniuje vykdė Policijos departamento prie VRM Kelių policijos valdybos ir Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnų ekipažai. Šią savaitę (kovo 19–22 dienomis) policijos pareigūnai visoje šalyje vykdo vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal Kelių eismo taisykles, kontrolę.
●
Iš beveik 3 000 eismo įvykių, kuriuose kasmet nukenčia žmonės, 24 proc. sudaro atvejai, kai transporto priemonės partrenkia pėsčiuosius.
Į tamsą dar labai dažnai išeiname nepasirūpinę savo saugumu: iš 747 žuvusių ir sužeistųjų pernai 30 proc. pėsčiųjų nukentėjo tamsiuoju paros metu. 2023 metais išaiškinti 768 atvejai, kai pėstieji nesilaikė nustatytų saugaus elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reikalavimų.
↑ Tai, kad ant pėsčiojo užvažiuota tamsiuoju paros metu, NEBŪTINAI reiškia, kad pėstysis nesirūpino savo saugumu.
Pėstieji dažniausiai neteisingai pereina važiuojamąją kelio dalį arba ją pereina ten, kur tai draudžiama daryti. Pernai užfiksuoti 2 442 tokie pažeidimai. Tai 40 proc. daugiau negu 2022 metais ir beveik tiek pat kiek 2020-aisiais.
2023 metais iš viso išaiškinti 9 002 pėsčiųjų padaryti Kelių eismo taisyklių pažeidimai.
Rekomendacijos, kaip teisingai pereiti pėsčiųjų perėją
Nereguliuojama pėsčiųjų perėja:
1. Sustokite prie pėsčiųjų perėjos, toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto.
2. Pažiūrėkite į kairę, į dešinę, dar kartą – į kairę ir įsiklausykite, ar neatvažiuoja transporto priemonė. Stebėkite, kas vyksta važiuojamojoje kelio dalyje.
3. Įženkite į važiuojamąją kelio dalį tik įsitikinę, kad eiti saugu, t. y. ar visos transporto priemonės sustojo Jūsų praleisti.
4. Per važiuojamąją kelio dalį eikite tiesiai, ne įstrižai, neperženkite pėsčiųjų perėjos ribų, be reikalo nestoviniuokite ir nedelskite.
Pėsčiųjų perėja, reguliuojama šviesoforu:
1. Sustokite prie pėsčiųjų perėjos, toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto.
2. Draudžiama eiti, kai įjungtas raudonas ar geltonas šviesoforo signalas.
3. Degant žaliam šviesoforo signalui, įženkite į važiuojamąją kelio dalį tik įsitikinę, kad yra saugu (yra sustojusi ir nevažiuoja nė viena transporto priemonė).
4. Per važiuojamąją kelio dalį eikite tiesiai, ne įstrižai. Be reikalo nestoviniuokite ir nedelskite. Eidami stebėkite kelią ir šviesoforo signalus.
5. Nespėję pereiti važiuojamosios kelio dalies, nesiblaškykite, ramiai sustokite saugumo salelėje arba ant paženklintos ar įsivaizduojamos linijos, skiriančios priešingų krypčių transporto srautus.
6. Eiti per kelią galite tik įsitikinę, kad dega žalias šviesoforo signalas ir kad eiti saugu.
Kaip eiti per kelią ne gyvenvietėje?
1. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose. Neiti ten, kur blogas matomumas (kelio vingis, įkalnė, nuokalnė, krūmai), stovinčios transporto priemonės.
2. Pirma, pasižiūrėkite į kairę, į dešinę, dar kartą – į kairę pusę. Įsiklausykite, ar nevažiuoja transporto priemonė..
3. Jei transporto priemonių arti nėra, prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį, dar kartą pažiūrėkite į kairę pusę.
4. Prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį ir eidami ja, venkite bet kokių dėmesį blaškančių veiksmų (naudojimosi mobiliojo ryšio priemone, žinučių rašymo ar skaitymo ir kita).
5. Įžengti į važiuojamąją kelio dalį galite tik įsitikinę savo saugumu ir kad eiti yra saugu. Visą laiką stebėkite kelią ir klausykitės.
6. Per kelią eikite tik tiesiai, ne įstrižai. Važiuojamojoje kelio dalyje nedelskite, nestoviniuokite. Kelio viduryje pasižiūrėkite į dešinę, jei saugu – baikite pereiti kelią.
ĮSIDĖMĖKITE!
Pėstiesiems judėti skirti:
• šaligatvis;
• pėsčiųjų takas;
• pėsčiųjų ir dviračių takas (tik pėstiesiems skirta pusė);
• kelkraštis;
• važiuojamosios dalies kraštas (jeigu nėra šaligatvio ar pėsčiųjų tako).
Didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. „Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. Renginio partneris – Lietuvos policija.“
Šitas labai geras patarimas:
—-
5. Nespėję pereiti važiuojamosios kelio dalies, nesiblaškykite, ramiai sustokite saugumo salelėje arba ant paženklintos ar ĮSIVAIZDUOJAMOS LINIJOS, skiriančios priešingų krypčių transporto srautus.
—-