2017-04-11
„„Kalta ne perėja, o pėstieji, kurie nesaugo savęs. Neteisinu ir vairuotojų. Tiesiog pėsčiajam lengviau yra stebėti mašinas atvažiuojančias“, „Nuo mažens kalama, kaip saugiai pereiti gatvę, jei ne visiems „daeina“, tai patys kalti“, „Eina žioplės, telefoną minko, net akių nepakelia! O kam – juk per perėją eina!““
„internautų komentarai balandžio pradžioje atsirado ant šaligatvių prie daugelio pėsčiųjų perėjų Kaune.“
„Baltais dažais išpurkštas ir „haštagas“ – #InternetaiApiePesciuosius.“
„Perspėjimai pėstiesiems pagal šablonus, panašu, purškiami naktį. Kasdien mieste jų daugėja. Žmonės dalinasi nuotraukomis iš centro, Žalakalnio, Šilainių, Vilijampolės, kitų miesto mikrorajonų.“
„Tiesą sakant jų pilnas miestas. Puiki idėja! Nenutuokiu kas autorius, labai norėčiau sužinot ir paspaust dešinę“
„Prie perėjos jie staiga stabtelėjo ir kelias sekundes skaitė užrašą. Aš be streso spėjau sustoti ir juos praleisti.
Ta akimirka, kai jie sustojo, man atrodė stebuklinga. Dažnai pėstieji iš tiesų per perėjas lekia neapsidairydami“, – džiaugėsi <...> vairuotoja Sandra.“
„„Mano rajone nesenai viena perėja pradėjo skelbti, jog „jei tave nutrenkė perėjoje, tai esą tavo kaltė“.“
„Eismo įvykių kaltininkų tarpe pėsčiųjų tik 7 procentai (tai neteisingas teiginys, susidūrimų su pėsčiaisiais atveju pėsčiųjų ir vairuotojų kaltė pasidalija apylygiai per pusę, – red.). Užvažiavimas ant pėsčiojo yra 31,13 proc. visų eismo įvykių. Tai reiškia, jog būdamas pėsčiuoju esi 4 kart didesnėje tikimybėje papulti į eismo įvykį, dėl kurio kaltas bus kitas asmuo.“
„Galima pasakyti ir paprasčiau – didelė tikimybė, kad tave partrenks koks nors asilas su BMW, neprilėtinantis prie perėjų.
Reziumė yra toks: mūsų šalyje pėstieji nuolat daužomi ir laikomasi pozicijos, kad pėsčiam žmogui vietos išvis nėra.
Negana to, yra grubi tendencija kaltinti aukas dėl joms įvykstančių nelaimių““
„Kauniečiai svarsto, kas ėmėsi tokio gatvės meno. Gali būti, kad daugelis gyventojų nustebs sužinoję, kas yra šios akcijos iniciatorius.“
2017-04-14
„Penktadienį Kauno valdžia prisipažino, kad tai savivaldybės darbuotojai interneto diskusijose surastas žmonių mintis perkėlė ant miesto gatvių.“
„„Kai įlįsti į žmonių sąmonę tradicinėmis priemonėmis sunku, mes pasirinkome netradicinį kelią. Internete surastas originalias komentatorių mintis perkėlėme ten, kur jas gali matyti visi pėstieji – prie pėsčiųjų perėjų. Tikimės, kad tokiu būdu atkreipsime žmonių dėmesį ir jie, prieš žengdami į pėsčiųjų perėją, bus atsargesni“, – teigė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.“
„26-ių pavojingiausių miesto pėsčiųjų perėjų prieigose buvo dažais išpurkštos 52 trumpos interneto komentatorių citatos, nukreiptos į pėsčiuosius. Visos neredaguotos citatos buvo surastos naujienų portalų ir socialinių tinklų diskusijose.“
„Prieš įžengdamas į pėsčiųjų perėją, pėsčiasis turėtų įsitikinti, kad prie perėjos artėjančio automobilio vairuotojas jį pastebės ir turės galimybę laiku sustabdyti automobilį“, – teigė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.“
2017-04-15
„Austėja Banytė: “Man, asmeniškai, lietuviški vairavimo ypatumai yra labai skaudi tema. Brangi mano draugė, nuostabus žmogus visokeriopom prasmėm, žuvo eidama per perėją. Žuvo kelios dienos prieš mums susitinkant (susitikimą planavome ilgai, labai juo džiaugiausi ir laukiau). Todėl tokie “iniciatyvių” asmenų bajeriukai man yra tarsi spjūvis į veidą ir kelia ne šiaip sau pyktį, bet norą, apskritai, išskersti visus, kurie artėdami prie perėjos nesumažina greičio, o ir pamatę prie jos stovintį vieną ar būrį žmonių nesiteikia ne tik kad sustoti, bet pravaro tarsi filmuotųsi kokiam nors šūdinam “Greiti ir įsiutę”.
Aš nevairuoju ir visur dažniausiai vaikščioju pėsti. Vos grįžus į Kauną, vakar, ėjau per perėją Petrausko gatvėje ir be kelių žmonių, kurie sustojo praleisti, likusieji švilpė toliau, lyg niekur nieko, lyg būčiau koks vaiduoklis kasparas. Taip Kaune man nutinka nuolatos. Nemaloniausias, bet kartu ir laimingai pasibaigęs nutikimas, buvo šią vasarą, kai ėjau ryte iš Zanavykų turgaus ir sustojau prie perėjos/šviesoforo (veikiančio, beje). Šalia manęs stovėjo kokokių 10 metų mergaitė. Drauge laukėme žalios. Šiai įsižiebus, mergaitė nepuolė lėkti, bet pažvelgė ar nėra pasiruošusių automobilių, norinčių sukti. Įsitikinusi ji žengė žingsnį ir aš paskui ją, ir taip staiga, ne iš šalutinės gatvės, bet iš savanorių kito galo, pro pat jos nosį, siaubingu greičiu (mergaitė net susvirduliavo) prašvilpė mašina – PER ŽALIĄ ŠVIESĄ. Gaila iš to šoko nespėjau sureaguoti ir bandyti įžiūrėti nurūkstančios mašinos numerio.
O mano draugė, Vilniuje, ėjo po darbo namo. Per perėją, su kitais žmonėmis, ne bėgo – ėjo. Nusikaltėlis: tipiškas nipadrostkas su nauju bemvu, kuris sakė “Ji išdygo iš niekur”. Pėstysis, eidamas per perėją IŠDYGO IŠ NIEKUR. Supratau ką jis norėjo pasakyti – pėstieji vairuotojams yra nematomi, net jiems designuotoje “saugioje” vietoje, kaip perėja. Ne kokiam ten greitkely vidury nakties be atšvaitų, ne iš po trūliko išlipusi ir belekurioj vietoj gatvę kertanti babanė, bet žmogus einantis per perėją.
Aš nežinau ar masei tokių vairuotojų galima pakeisti mąstymą, dažnai tuo abejoju, tačiau galima būtų po kamerytę prie didesnių perėjų ir visiems (o jų dauguma) tokiems ereliams po baudą, dėl kurių, jei daug prisikaupia, reiktų pyzdinti į kokius nors mokymus, kuriuose pateikiama per perėją/šviesoforą ėjusių ir žuvusių žmonių skaičiai.
Taip vairuojančių šūdų arogancija man kelia siaubingą pyktį ir labai tikiuosi, kad šituos bajeriukus greit nutrins ir vietoje jų kreipsis į tikruosius agresorius – marozus už vairo, kuriems pėstieji eidami per perėją “išdygsta tarsi iš niekur”. Bliat.”“