2025-01-04
„Dieve dieve… gerai varo propagandą Caro savivaldybės Viešieji ryšiai. Matau niekas ten nesikeičia 🙂“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/9777501482266963
2025-01-03
„Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvybių nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose – jose žūčių nefiksuojama jau penkerius metus.“
„Kaunas išlieka vieninteliu Lietuvos miestu, naudojančiu „rombų“ ženklinimą ant važiuojamosios kelios dalies prieš perėjas. Jau dabar galima konstatuoti – toks sprendimas pasiteisino. Per pastaruosius penkerius metus nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose nežuvo nė vienas žmogus. 2016–2018 m. mirtimi pasibaigusių nelaimingų įvykių perėjose fiksuota nuo dviejų iki penkių per metus.“
„Tačiau žmonių saugumą miesto gatvėse gali užtikrinti ir geros idėjos, laiku padaryti sprendimai bei įgyvendintos naujovės. Kaunas tą jau ne kartą įrodė.“
„Institucijos kraipė galvas ir reikalavo kokio nors pagrįstumo. O mes sakėme, kad tokį pavyzdį parsivežėme iš užsienio ir pasitikime jų patirtimi. Šiandien matome rezultatą“, – primena Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.“
„Šiuo metu mieste įrengta apie 900 reguliuojamų ir nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų su kryptiniu apšvietimu. Kasmet tiek perėjų, tiek „rombų“ horizontalusis žymėjimas atnaujinamas.“
„„Rombai“ Kaune pradėti naudoti 2018 m.“
„Tąkart naujovė pasitelkta remiantis Japonijos, Naujosios Zelandijos ir kitų užsienio šalių patirtimi.“
„Vien per pirmuosius dvejus metus žymėjimas prieš perėjas padėjo skaudžių nelaimių skaičių sumažinti kone perpus.“
„„Pirmiausia, šis ženklinimas skirtas pėstiesiems ir jų saugumui užtikrinti. Įžengti į važiuojamąją dalį, įskaitant ir perėjas, galima tik įvertinus atstumą iki transporto priemonių ir jų greitį. Tačiau niekur nenurodoma, kaip žmogus, be jokių specialių žinių ir įgūdžių, turėtų tai padaryti.“
„Vadinamieji „rombai“ yra pagalba eismo dalyviams: jie įrengiami 30 metrų iki perėjos. Būtent toks atstumas reikalingas, kad vairuotojas sureaguotų ir spėtų sustabdyti automobilį, žinoma, jeigu neviršija greičio“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.“
„Naujos pėsčiųjų perėjos įrengiamos ne tik atsižvelgiant į eismo įvykių suvestines, bet ir į gyventojų pastebėjimus.“
„Prieš kelerius metus Kaunas tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kuris pradėjo naudoti įstrižines pėsčiųjų perėjas. Pirmoji įrengta K. Donelaičio ir Maironio gatvių sankirtoje.“
2025-01-03
„Susisiekimo ministerija ir Lietuvos kelių policija taip pat kritikuoja rombus.
Pasak ministerijos, ženklinimas nėra numatytas Kelių eismo taisyklėse ir prieštarauja Vienos konvencijai, reglamentuojančiai tarptautinius kelių ženklus.
Policijos atstovas Vytautas Grašys anksčiau teigė, kad tokie ženklai neturėtų būti naudojami, nes jie gali klaidinti vairuotojus ir kelti pavojų eismo saugumui.“
„Ir nors Kauno savivaldybė toliau laikosi savo pozicijos, tačiau rombų naudojimas lieka karšta tema tiek tarp miestiečių, tiek tarp specialistų. Daugelis mano, kad saugumą perėjose užtikrina kompleksinės priemonės, tokios kaip kryptinis apšvietimas, saugumo salelės ir šviesoforai, o ne vienas konkretus ženklinimas.“
2022-08-02
„Vyriausybės atstovui Kauno apskrityje
kaunas@vaistaiga.lt
Lietuvos kelių policijos tarnybai
info@policija.lt
Kauno AVPK Kelių policijos skyriui
info@kaunas.policija.lt
Dėl Kauno m. sav. administracijos nereglamentuotų, klaidinančių kelio ženklų braižymo Kauno mieste. Rombai
2022.08.02
Kelio ženklų ir signalų konvencijos 3 straipsnio 2 punktas teigia:
„2. Ne vėliau kaip praėjus ketveriems metams po šios Konvencijos įsigaliojimo Susitariančiųjų Šalių teritorijose dienos jos įsipareigoja pakeisti ar papildyti bet kokį ženklą, simbolį, įrenginį ar ženklinimą, kuris, nors ir turi šioje Konvencijoje nustatytai sistemai priklausančio ženklo, simbolio, įrenginio ar ženklinimo požymių, bet naudojamas kita reikšme, negu jam šios Konvencijos priskirta.”
LR Susisiekimo ministerija, aš, kaip eismo dalyvis teigiu, kad tie nereglamentuoti „rombai” primena Kelio ženklą nr. 201 „pagrindinis kelias”, ir klaidina mane kaip eismo dalyvį.
Prašau Kauno AVPK Kelių policijos netoleruoti Vienos konvencijos (Kelio ženklų ir signalų konvencijos) nesilaikymo ir tinkamai vykdyti savo funkcijas: prižiūrėti techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo ir eksploatavimo teisėtumą.
Nekonvencinius ženklus gali įsivesti valstybė, o ne atskiras miestas arba policininkas.
Prašau Lietuvos Policijos įpareigoti Kauno miesto savivaldybės administraciją panaikinti klaidinančius, nereglamentuotus horizontalius kelio ženklus – vadinamuosius „rombus”.
Prašau Lietuvos Policijos atnaujinti tyrimą dėl Kauno miesto savivaldybės administracijos Eismo saugumo reikalavimų automobilių keliuose galimų pažeidimų. (ANK, 459 str., 3 punkt.)
Priedai:
Kelio ženklų ir signalų konvencija – https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.157744?jfwid=2n85znaj0
Kelių eismo taisyklės – https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.203613/asr
LRT straipsnis, LR kompetetingų institucijų oficiali pozicija, komentarai apie Kauno „rombus” – https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1746444/nera-ket-bet-yra-kaune-savivaldybe-toliau-neteisetai-ant-asfalto-braizo-rombus [2022.07.29]
LR administracinių nusižengimų kodeksas; 459 straipsnis, Eismo saugumo reikalavimų automobilių keliuose pažeidimas – https://www.infolex.lt/ta/336765:str459“
2022-07-29
„Susisiekimo ministerija ir Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas sako, kad prieš sankryžas ir pėsčiųjų perėjas Kauno gatvėse esantis rombų ženklinimas turėtų būti pašalintas. Argumentai: jie neįteisinti Kelių eismo taisyklėse (KET), gali klaidinti, nenaudojami Europoje. Kauno policija pažeidimo nemato, o Kauno savivaldybė tikina, kad rombai padeda išsaugoti pėsčiųjų gyvybes ir ištrinti jų neketina. Nors įsakymas dėl tokio ženklinimo yra sustabdytas, o gali būti atnaujinami tik tie rombai, kurie įrengti iki 2019 m. pabaigos, šiemet Kauno gatvėse jų atsirado ten, kur anksčiau nebuvo.“
„Visi rombai Kauno gatvėse, anot savivaldybės, buvo įrengti iki 2019 m. pabaigos, kol buvo sustabdytas tai leidžiantis įsakymas. Už lango – 2022-ieji metai, bet darbininkai rombus įrenginėja ten, kur, remiantis ankstesnių metų vaizdais iš tų gatvių, jų nebuvo. Kauno valdžios teigimu, dabar atnaujinami anksčiau nupiešti rombai, nauji neįrenginėjami. Tačiau, net jei rombas atsirado ten, kur jo nebuvo, savivaldybė neketina jo šalinti, nors ir negali piešti šių simbolių.“
„„Tokios formos horizontalusis ženklinimas nenaudojamas ir Europoje. 1968 m. Vienoje pasirašyta Kelio ženklų ir signalų konvencija (Vienos konvencija) ir naujausi jos pakeitimai nenumato rombo formos horizontaliojo ženklinimo. Šiame Europos susitarime nurodyta, kad kiekviena valstybė turi pasirinkti lygiakraščio trikampio formos įspėjamuosius kelio ženklus. Taigi Lietuvoje neturėtų būti naudojamas kelių ženklinimas, kuris nėra įteisintas, gali būti nežinomas vairuotojams ir juos klaidinti“, – LRT.lt pateiktame atsakyme nurodė Susisiekimo ministerija.“
„nenumato KET įteisinti horizontalaus kelių ženklinimo rombais, nes toks ženklinimas prieštarauja Vienos konvencijos nuostatoms dėl įspėjamųjų kelio ženklų. Be to, anot ministerijos, tai nepriimtina eismo saugos požiūriu.“
„O eismo saugumą pėsčiųjų perėjose siūloma užtikrinti įgyvendinant nustatytus perėjų įrengimo reikalavimus, pavyzdžiui, įrengiant saugumo saleles, specialų kryptinį apšvietimą ir pan.“
„Ministerija taip pat sakė, kad yra pateikusi Kauno miesto savivaldybei savo nuomonę dėl netinkamo gatvių ženklinimo ir prašė minėtą ženklinimą pašalinti.“
„Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys LRT.lt taip pat sakė, kad šalies keliuose neturėtų būti tokių ženklų, kurių nėra numatyta KET.“
„LKPT vadovo nuomone, kuri nors institucija turėtų kreiptis į teismą dėl tam tikrų normų nesilaikymo.“
„Tačiau Susisiekimo ministerija neketina tokio žingsnio žengti. Ji pabrėžė, kad eismo organizavimas yra viena iš savivaldybėms deleguotų savarankiškų funkcijų, Susisiekimo ministerija pagal galimybes joms primena ir paragina tinkamai organizuoti eismą.“
„Susisiekimo ministerija atkreipė Kauno miesto savivaldybės dėmesį į netinkamą gatvių ženklinimą, kuris neatitinka KET reikalavimų, tačiau dėl savarankiškų savivaldybės funkcijų vykdymo neketina imtis griežtesnių priemonių“
„pastaruoju metu viešai paskelbta teismų praktika, kai Vilniaus apygardos administracinis teismas nutraukė bylą tarp policijos ir Vilniaus miesto savivaldybės dėl vaivorykštės spalvomis nudažytos perėjos Vilniuje, rodo, kad administraciniame teisme yra atsisakoma spręsti tokio pobūdžio klausimus“, – pridūrė ministerija.“
„Kaip LRT.lt sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, įsakymas „„Dėl papildomo horizontaliojo ženklinimo prie pėsčiųjų perėjų“ yra sustabdytas: ženklinimo darbai visose Kauno miesto perėjose baigti iki 2019 metų pabaigos.
„Šiuo metu Kauno mieste 2019 metais įrengti nusidėvėję rombai atnaujinami, bet nauji neįrenginėjami““
„Tačiau tai nėra visai tiesa: Kauno gatvėse rombai atsiranda ten, kur jų nebuvo anksčiau, pavyzdžiui, Taikos prospekto atkarpoje arba J. Pabrėžos gatvėje.“
„M. Matusevičius LRT.lt perduotame atsakyme teigė, kad dėl šių atvejų bus aiškinamasi.
„Galbūt tai buvo kelininkų klaida, galbūt ženklinimas iš tiesų buvo nusitrynęs: jeigu ženklinta 2018 m., natūralu, kad per 4 metus galėjo nusitrinti, o vasarą – intensyviausias metas, kai vyksta visų gatvės ženklinimų atnaujinimas. Bet kokiu atveju ženklinimo neketiname panaikinti, kadangi matome statistiką ir tikime papildomo ženklinimo rombo formos simboliais nauda“, – teigė Kauno miesto savivaldybės atstovas.“
„Jie (Kauno miesto savivaldybė – LRT.lt) nurodė, kad daugiau tokių įsakymų neturėjo parengę, jie tiesiog be įsakymo darė. Matyt, gal kokiu žodiniu pavedimu, kažkas administracijai liepė ir darė“
„Jis teigė, kad buvo išnaudotos visos poveikio priemonės, todėl nuspręsta persiųsti skundą nagrinėti policijai. Metus situaciją nagrinėjęs Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas (Kauno AVPK) pažeidimo nenustatė.“
„pernai gegužę Kelių policijos skyriuje buvo pradėta administracinio nusižengimo bylos teisena pagal Administracinių nusižengimų kodekso 459 str. 3 d.: automobilių kelių tiesimo, kelio statinių, sankryžų statybos (įrengimo), apželdinimo projektų, techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo (nuėmimo), renginių keliuose organizavimo nesuderinimas su policija ir kitomis teisės aktuose nurodytomis institucijomis užtraukia baudą nuo 140 iki 300 eurų.“
„„Policija kažkokiu labai stebuklingu būdu nieko nenustatė. Kaip taip gali būti? Aš nesuprantu. Man, kaip valstybės pareigūnui, labai labai keista. Jau ne pirmas skundas ir istorija tęsiasi toliau. Šiemet mes vėl gavome skundą su nuotraukomis, kad rombai toliau atnaujinami, kad nauji įrenginėjami. Vėl nusiuntėme policijai, bet šįkart iš jos nieko negavau, ar pradėta procedūra. Gal šįkart net nepradėjo, gal pareiškėjui tiesiog atrašė, kad nenustatė pažeidimo“, – svarstė [Vyriausybės atstovas Kauno ir Marijampolės apskrityse] A. Cechanavičius.“
„Kauno policija skundą gavo birželio gale ir pradėjo administracinę teiseną.“
„[Kauno AVPK Kelių policijos skyriaus atstovas] R. Kemzūra nurodė, kad Vienos konvencijos 3 straipsnyje numatyta, kad kai tam tikrai taisyklei ar informacijai, skirtai kelių eismo dalyviams, konvencijoje nėra nustatyto ženklo, simbolio ar ženklinimo, gali būti naudojami bet kokie ženklai, simboliai ar ženklinimas, jei tokiems ženklams, simboliams ar ženklinimui Konvencijoje nepriskirta kitokia reikšmė ir jei tai neprieštarauja Konvencijos nustatytai sistemai.“
„Taip pat tame pačiame Konvencijos straipsnyje numatyta, jog siekiant tobulinti eismo reguliavimo metodus eksperimento tikslais tam tikrose kelio atkarpose laikinai – laikinumas neapibrėžtas – gali būti netaikomos Konvencijos nuostatos. Konvencijos 28 straipsnis numato, jog norint suteikti eismo dalyviams informaciją, kurios negalima tinkamai perteikti kelio ženklais, ant kelio važiuojamosios dalies galima naudoti ir kitokį ženklinimą, pavyzdžiui, strėles, lygiagrečius ar įžambius dryžius arba užrašus“
„„Sprendžiant administracinės atsakomybės taikymą buvo įvertinta, kad galiojančiuose teisės aktuose nėra aiškiai nustatyto draudimo kelio važiuojamojoje dalyje naudoti kitokio ženklinimo, simbolių ar užrašų. Remiantis tuo, jog rombo formos simbolis nėra reglamentuotas KET ir nėra priskiriamas KET 3 priede reglamentuotam kelio horizontaliajam ženklinimui, nenustato ar nepakeičia esamos eismo reguliavimo tvarkos ir neatitinka techninių eismo reguliavimo priemonių sąvokos, konstatuotina, kad toks kelio ženklinimas neturi būti derinamas su policija“, – kalbėjo R. Kemzūra.“
„Nemanau, kad jie veiksmingi, bet kad jie trukdo, tikrai nemanau“, – komentavo [vairavimo mokyklos „Mobilūs žmonės“ instruktorė] E. Vasaitienė.“
„Kaip sakė Kauno savivaldybės atstovas M. Matusevičius, Lietuvoje anksčiau nematytą horizontalųjį ženklinimą prieš beveik trejus metus Kaunas perėmė iš Japonijos miestų.“
„Turbūt šioje situacijoje geriausia pažiūrėti į statistiką. Kauno pėsčiųjų perėjose 2016–2018 m. per metus žūdavo nuo dviejų iki penkių žmonių. Nuo 2018 m. pradėjus vykdyti papildomą horizontalųjį ženklinimą rombo formos simboliais, žuvusiųjų sumažėjo iki vieno per metus, o jau nuo 2019 m. liepos nebuvo nė vieno žuvusio nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje“
„rombo simbolis, kitur dar vadinamas deimantu, kaip įspėjamasis horizontaliojo ženklinimo simbolis yra naudojamas JAV, Kanadoje, Japonijoje, Naujojoje Zelandijoje, Kinijoje ir kitose šalyse“
„lyginant 2016–2017 m., kai dar nebuvo naudojamas papildomas ženklinimas rombais, ir 2018–2019 m., kai buvo atliktas ženklinimas rombais, registruotas 45,9 proc. mažesnis įvykių skaičius, kai transporto priemonės užvažiuoja ant pėsčiųjų eismo dalyvių pėsčiųjų perėjose Kauno mieste, o nuo 2019 birželio 22 d. nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose nėra žuvusių““
„Paklaustas, kaip Kaunas sureagavo į Susisiekimo ministerijos pateiktą nuomonę, M. Matusevičius atsakė, kad savivaldybė mato statistiką ir tiki papildomo ženklinimo rombo formos simboliais nauda.“
„Siekdama tai pagrįsti, Kauno miesto savivaldybė nuo 2021 m. atlieka eksperimentinį tyrimą, kurio tikslas objektyviai įvertinti papildomą įspėjamąjį horizontalųjį ženklinimą prie pėsčiųjų perėjų“
Kiti Kauno savivaldybės pranešimai
2019-12-16
https://www.kaunas.lt/2019/12/16/ne-stebuklas-bet-veikia-kauno-pesciuju-perejos-tapo-saugesnes
2018-09-27
https://www.kaunas.lt/2018/09/27/netradicinis-kauno-sprendimas-pesciuju-perejoms-skinasi-kelia
2018-08-31
„„30 metrų – būtent toks atstumas reikalingas, kad vairuotojas sureaguotų ir spėtų sustabdyti automobilį, žinoma, jeigu neviršija greičio. Pėstieji taip pat turėtų atkreipti dėmesį ir matydami, jog vairuotojas pravažiavo „rombą“ nesulėtinęs greičio, suvokti, jog toks vairuotojas greičiausiai nespės sustoti laiku“, – aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas Paulius Keras.“
„Naujasis ženklinimas yra dar vienas būdas atkreipti vairuotojų dėmesį ir priminti, kad dėl kelių sutaupytų minučių neverta prarasti viso gyvenimo“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas.“
„Nuo praėjusių metų daugiau nei 400 pėsčiųjų perėjų įrengtas kryptinis LED apšvietimas. 12 pėsčiųjų perėjų įrengta išmanioji LED signalizacija, informuojanti vairuotojus apie prie perėjos artėjantį pėsčiąjį. Per pirmuosius metus šiose pėsčiųjų perėjose eismo įvykių, kurių metu buvo partrenkti pėstieji, sumažėjo 5 kartus. Pėsčiųjų perėjose, kertančiose daugiau nei 2 eismo juostas, įrengta daugiau nei 100 pėsčiųjų saugumo salelių.
„Per du metus Kaune rekonstruota bei įrengta daugiau nei 40 šviesoforais reguliuojamų sankryžų bei pėsčiųjų perėjų. Iki šių metų pabaigos pavojingiausiose 8 miesto vietose bus įrengti greičio matuokliai. Nuolat tiriamos avaringiausios miesto vietos. Šiai dienai panaikinta daugiau nei 80 „juodųjų dėmių“, t.y. vietų, kuriose nuolat eismo įvykiuose būdavo sužalojami žmonės“, – kalbėjo V. Šiliauskas.“
„Statistika rodo, kad beveik trečdalis visų tragiškai pasibaigusių autoįvykių Lietuvoje įvyksta būtent pėsčiųjų perėjose.“