2023-12-27
„Ši idėja labai patiko: „Puikios sąlygos įrengti oficialius pėsčiųjų kančios maršrutus – ir juos išpopuliarinti Europos mastu: atvykite pas mus į urbanistinių klaidų muziejų po atviru dangumi ir išbandykite savo ištvermę siūlomuose maršrutuose 📣“
Nagi, pakomentuokite kur tuos KANČIOS maršrutus reiktų sužymėti.“
https://www.facebook.com/groups/LPAgrupe/posts/7729253333758465
↑
„Pėsčiųjų jungčių sistemos vientisumas ir patogumas – miesto aplinkos kokybės bei miesto planavimo & administravimo profesionalumo rodiklis.
Jo taikymas apima supratimą apie miesto aplinkos naudotojų srautų trajektorijas ir apie žmogaus patyrimo svarbą projektuojant aplinką.
Mieste jis taikytinas ne tik valstybinėje žemėje – bet ir komercinės paskirties užstatymams privačiuose sklypuose, ir keliems dešimtmečiams iš valstybės išnuomotiems ir daugiabučiais užstatytiems sklypams.
👉 Jei tik miestas nuosekliai taikytų aplinkos patogumo pėstiesiems kriterijų, kiekvienas naujas projektas prisidėtų prie humaniško, sveiko miesto ir gyvesnės aplinkos kūrimo.
Nuotraukoje – tragikomiška vieta, kurių pilna prie skardinių prekybcentrių. Nemaža dalis prekybos centro “Ozas” lankytojų atkeliauja viešuoju transportu. Tada dalis nihilistiškai brenda per degalinės teritoriją (kita dalis – siauru taku be žaliojo barjero nuo kelio). Tada visi brenda per parkingą it niūrieji Breigelio (Jaunesniojo) personažai. Ir tada dalis nukerta kampą ir grakščiai įsipaišo į štai šį legendinį 🏆 praėjimą tarp šiukšliadėžės ir tvoros 🩰. Ir taip metų metais. Tai tik vienas iš šimtų pavyzdžių.
👣 Puikios sąlygos įrengti oficialius pėsčiųjų kančios maršrutus – ir juos išpopuliarinti Europos mastu: atvykite pas mus į urbanistinių klaidų muziejų po atviru dangumi ir išbandykite savo ištvermę siūlomuose maršrutuose 📣.
Gal tada bus nebepatogu tvirtinti naujus projektus, prieš tai neapgalvojus jungčių su greta esančiais kvartalais ir viešojo transporto stotelėmis. Ir ar tikrai sunku sukurti padoriai apželdintas humaniškas prieigas iki parduotuvių (nekalbant apie kietosioms dangoms atiduodamas teritorijas).
Pėstieji Vilniuje apskritai kuo toliau, tuo labiau panašūs į egzotiškus keistuolius, vis dar tikinčius oriomis pasivaikščiojimo sąlygomis ir galimybe patogiai nukirsti kampą.
Štai, eidamas į kiną jautiesi kaip nepageidaujamas personažas, kuriam išstatė barjerus, tikintis, kad kitą kartą tu čia pėsčiomis neisi.
pps. apie vaikštumą ir pėsčiųjų patogumo sąlygas (kriterijų sąrašas): https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10160109908653843&id=659003842“